Alla inlägg den 20 juli 2014

Av Fia - 20 juli 2014 21:17

I fredags kväll kom vi hem från Gothia efter en tre timmars.extra resväg. Jag åkte från Älvängen kl nio på morgonen för att hämta upp tjejerna på vandrarhemmet. Alla packade in i bilen och vid strax efter 10 var vi iväg. Helt ok! När vvi åkt ungefär en timme ringde telefonen första gången. Det saknades nycklar. Emma hävdade bestämt att hon inga hade, en annan ca tjejerna hade lagt dem i rummet. V åkte vidare. En stund senare ringde telefonen igen. Fortfarande inga nycklars. Tjejerna fick kliva ur bilen och börja leta. en av tjejerna hade en nyckel. Det var bara att vända om och gilla läget. Jag var lite mindre glad kan jag säga. När vi kom tillbaka till vandrarhemmet 1,5 timme senare beordrades alla ut för att vända ut och in på sina väskor så jag slapp vända en gång till. även den andra nyckeln hittades då av Emma...

När vi satt i bilen igen kröp det fram att en av tjejerna inte hade göra pengar. Det var bara att bita i nästa sura äpple och betala mat för ett barn som inte var mitt. Nåja, när vi packat in oss igen åkte vi en halvtimme innan det var dags för lunch. Resten av resan gick bra men vi kom hem sent. Inte förrän framåt sju hade vi släppt av alla tjejer och kommit hem. Jag var gansla trött trött efter närmare 10 timmars bilkörning utan avlösare.

Gothia annars har gått finfint. Tjejerna vann iofs inte en enda match men de lärde sig massor och hade kul vid sidan av planen. Dessutom fick de löjligt mkt beröm för att de skötte sig så bra. Det är en bedrift för en bunt 13åringar:)
Imorgon tänkte vi åka till svärmors sommarstuga och h läsa på. Måste lösa kaninvakten bara.

Presentation

Tjejtrissen, smedkvarten och resten av familjen.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30 31
<<< Juli 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards