Alla inlägg den 23 juni 2014

Av Fia - 23 juni 2014 11:25

Stackars Ida ser ut som en levande prickig korv. Hon har fått fler koppor i natt så magen och ryggen är det ganska många på, ben och armar är det färre och ansiktet börjar bli riktigt prickigt det med. Nu har jag suttit och funderat på om Erik haft vattkoppor och det måste han haft. Jag kommer ihåg att jag informerade mamma om att vattkoppor INTE kan ge bältros men däremot kan det bli åt andra hållet. Såå länge sen var det inte som när storan och Linnéa hade det för 9 år sen för så bra minne har jag inte  Jag kan ju leta rätt på det här på bloggen för jag gissar att jag har skrivit om det i såna fall men det är så bökigt att leta bland gamla inlägg. Det skulle underlätta om man kunde se rubrikerna i gamla inlägg även från tidigare år. Nu kan man bara se månaden och sen får man leta och leta och leta bland sidor av olika inlägg. Bättring på det tack!


Jag inser att vi måste planera om lite för vad vi ska göra den här veckan. Planen var att träffa en kollega. Det kanske vi kan göra ändå. Hoppas det. Annars var det tänkt att jag skulle tälta med barnen vid sjön. Det är lite väl kallt för det. Det var inte en fjällvandring vi skulle försöka oss på liksom. Vi har inte tillräckligt många riktigt bra sovsäckar så vi stannar hemma och väntar in varmare väder iaf. Det behöver inte vara så himla fint väder kanske men iaf varmare än strax över nollgradigt på natten tas tacksamt emot! Måste kolla upp sovsäckarna också. Erik har en egen barnvariant som vi köpte till barnvagnen. Han får plats i den men sista året nu. Den är upp till 120cm, han är 111 konstaterade jag igår. 111cm???? Han har växt 6 cm på ett halvår! Inte undra på att alla kläder blir för små så fort de hittar ner i lådan. Det blir till att köpa 116 nu men han hade 92/98 förra året. Å andra sidan är han så spinkig att strl 80 på knälånga shorts är lagom som korta shorts nu. De ramlar iaf inte av honom   Nu vet vi iaf var all mat tar vägen. Han växer på längden. Och fötterna... strl 30 har vår "lilla" gosse nu. Han brås på storan även här. Hon ligger på 41/42 i skor 13 år gammal.


Jag har också börjat förbereda barnen på att det snart blir en liten kusin. Vilken dag som helst nu! Det är lite abstrakt att det ligger en bebis i Karins stora mage, iaf för Erik. Dessutom tror han att de ska leka... Jag försöker tala om vad bebisar egentligen klarar av. Att det tar ganska lång tid innan de faktiskt kan leka. Han får hålla till godo med Emre ett tag till  

Presentation

Tjejtrissen, smedkvarten och resten av familjen.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards