Alla inlägg den 3 juni 2014

Av Fia - 3 juni 2014 12:10

Jag vet inte vad jag ska göra. Ida vill ha kalas, så klart. Kruxet är att hon inte fixar att ha kalas för 13 tjejer som de är i klassen. Dessutom är tjejerna otroligt spretiga och umgås bara i vissa klickar. Tråkigt när det är så men inte så mkt att göra åt det. De flesta tjejer i klassen har kalas för alla tjejer men de leker å andra sidan bara med tjejer. Ida leker inte alls med alla tjejer men väldigt mkt med fyra tjejer och fem pojkar. Bästisen är en pojke. Frågan är bara om vi ska bjuda de 9 hon leker med eller bara bästisarna som är 2 killar och 2 tjejer? Känns som det blir fel hur man än gör  


Den här veckan är smått hektisk annars. Idag ska jag iväg på teatern "Vi känner ingen smärta!" som handlar om ungdomar som berättar om sina liv med egna ord och med egen musik. Jag har en elev som är med där. Imorgon spelar Linnéa match i Östhammar och på torsdag fyller Ida år. Lillsnoppan blir 8 år Inte så liten längre. Jag kommer ihåg när jag var 8 år liksom  Helst ska jag hinna städa lite innan födelsedagen tänkte jag. Började igår men jag vet ju att städa tre dagar innan är ju som att skotta INNAN snöstormen kommer. Det ser lika illa ut ikväll. Helst skulle jag behöva ta ledigt på torsdag och städa medan alla är på dagis/skola   På fredag kommer sen Karin och Yavuz, Maria och Anders och deras söner över på födelsedagsmiddag. Båda deras män har fyllt år men vi hade ingen möjlighet att komma då. Vi bjuder på middag istället och passar på att inviga vår stora sandlåda som får påfyllning av sand idag. Oj, vad Erik har längtat efter det. Han har vaknat varje morgon och kollat om det finns sand och varje eftermiddag efter dagis. Idag ska den komma äntligen! Sen ska vi väl trolla fram en grävskopa åt honom och en bom också så är lyckan total. Just bommen verkar viktig för det var det första han sade att han ville ha, sand och en bom. En tågbom alltså som man kan höja och sänka som är så hääääääär stor säger han och sträcker ut armarna. "Så inte tåget och bilajna kjockar med varandja föjståj du mamma"  

Presentation

Tjejtrissen, smedkvarten och resten av familjen.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards