Alla inlägg den 20 mars 2014

Av Fia - 20 mars 2014 21:29

Om jag dessutom lägger till ett ekonomiskt snille så kommer alla som känner mig lägga sig på golvet och gapa av skratt samtidigt som de tar sig för magen. Okej då, jag är inget ekonomiskt snille men jag fick iaf en glad överraskning när jag loggade i på banken för att se till att lånet kan betalas om en vecka. Jag var tvungen att föra över pengar från ena banken till den andra eftersom vi sen vi lade om lånet har begåvats med två lån och två bank som båda tycker att vi ska vara kunder hos dem fullt ut. Enda problemet var att när vi skulle byta så gjordes inte det fullt ut så jag får lönen på ena banken och barnbidraget/vabbpengar på andra. Funkar bra om man bara kommer ihåg vilken dag på månaden det är   Eftersom vi är mer nöjda med gamla banken än nya så har vi inte lagt någon energi på att tala om deras lilla misstag. Vi är nöjda som det är nu.


Däremot innebär det att när BB kommer in på ettbankkort så shoppar man loss på det(nåja, handlar mat och andra nödvändigheter) och sen när lönen kommer så byter man bara kort och bank. Nu när jag loggade in för att kolla saldo på lånekontot var det så konstiga siffror på andra kontot att jag kliade mig i huvudet och undrade vad det var för konstigt konto med flera tusen på. Till slut trillade polletten ner. Det var MITT konto för BB som visst inte användes nästan nåt förra månaden??? Men undrbart är kort, vi har dyra lån som betalas den här månaden på båda bankerna men jag kan vara glad några dagar till  

Av Fia - 20 mars 2014 15:36

Säkert på många områden men hennes anteckningar hör inte dit:-) Det är tur att hon har humor för vi drev ganska friskt med henne för hon är som en blandning av John Cleese och Papphammar när hon skriver. Begriper du nåt kan du tala om för mig när och var jag har övningar framöver och när jag ska sjunga i kyrkan:-D

Presentation

Tjejtrissen, smedkvarten och resten av familjen.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7 8
9
10
11 12 13 14 15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
31
<<< Mars 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards