Alla inlägg den 14 mars 2014

Av Fia - 14 mars 2014 11:19

Och idag jobbar jag så där lagom länge också. Jag jobbar till 12. Det är arbetstider jag kan vänja mig vid. Vara ledig i 7 dagar och jobba en halvdag  Hemma har jag fortfarande två sjuklingar. Emma är feberfri än så länge idag och Linnéa som mår illa men aldrig utvecklar mer än så. Det går varken framåt eller bakåt  (fattar du min sjuka humor?)


Erik och ida har drivit mig till vansinne senaste två dagarna så de är nog redo för skola och dagis.


Själv jobbar jag idag och sen på måndag kommer jag vara uppe på ackis hela dagen med Linnéa och sen på tisdag em är det dags för att påbörja utredning av Ida. Vi börjar med ett möte har jag förstått för jag har fått en bibba papper att ta med till mötet där jag ska redogöra för födelsevikt, längd, vad hon ätit sen hon föddes, hur hon växt, hur hon utvecklats och i vilken takt, syskon ska också redovisas, familjeomständigheter, boende, skolgång, dagisgång, graviditet in i minsta detalj. Listan tar aldrig slut! Jag måste erkänna men jag kommer inte ihåg. Jag kommer inte ens ihåg om det var hon som vägde 3470 eller 3430g. Erik och hon var lika stora... Var hon 50, 50½ eller 51cm lång? sånt är lätt att kolla upp men graviditeten in i minsta detalj??? Eh, jo men jag var gravid med tvillingar. Den ena dog tidigt och upptäcktes när jag sökte för blödning. Vilken vecka var det???? Tidigt??? Duger det? Hur var resten av graviditeten? Eh, jo jag fick väl högt blodtryck som vanligt... Nån UVI kanske? Det enda jag kommer ihåg var att hon hade bråttom. Bara BF+7 dagar, alla de andra har ju masat sig ut vid +14 eller senare. Vi var inte riktigt redo för henne då men det gick ju ändå  

Presentation

Tjejtrissen, smedkvarten och resten av familjen.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7 8
9
10
11 12 13 14 15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
31
<<< Mars 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards