Alla inlägg den 12 mars 2014

Av Fia - 12 mars 2014 08:37

Idag kör vi all-in på barnen. Alla fyra är hemma i olika stadier av magsjuka. Erik som började i torsdagsnatt blev bättre i helgen men sen tog det om i måndags på vägen hem från fyraårskollen på öron. Sorry ÖNH men sprita av klossarna! De där 48 timmarna hade gått:-(
I måndagsnatt började Ida och Linnéa hade känningar i söndagsnatt. Linnéa var hemma måndag men gick till skolan eftersom ingenting hände. Förrän idag... Inatt började Emma. Som sagt, 4 barn av fyra måste vara en bedrift;-)
Idag märks det dock att både Erik och Ida mår bättre för de äter igen och Erik vill ut och leka:-) men de får vara hemma till iaf fredag. Personalen på dagis uttrycker sig i termer som epidemi där. Kul...

Själv har jag klarat mig hyfsat. Jag fick feber istället och blir yr som sjutton när den infinner sig. Jag får åka karusell gratis;-)

En av de värsta sakerna med magsjuka måste vara tvätten!!! Den ökar lavinartat eftersom täcken, handdukar, lakan, kuddar, gosedjur och kläder avverkas på löpande band. Ida prickade en saccosäck. När jag öppnade den insåg jag att innerpåsen gått sönder. Miljoner små frigolitkulor som fastnar på allt...

De ligger som ett tunt lager över hela källargolvet. Jag önskar att Eriks leksaksdammsugare fungerade fortfarande. Han skulle gladeligen dammsuga upp alla:-D Den SKA dammsuga upp såna små. Just nu hoppas jag bara att tvättmaskinen inte går sönder för det satt massor av små kulor kvar på säcken när jag slängde in den i maskinen. De flesta kulorna, vilket upplysningsvis är typ 5 miljarder, återfinns i en gigantisk kartong stor nog att innehålla en MC.

[Bild]

Den ser inte så stor ut men kassaskåpet bakom kartongen är inte litet och kartongenär typ 1 m lång, full med frigolitkulor.. Det får åka till soptippen!

Presentation

Tjejtrissen, smedkvarten och resten av familjen.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7 8
9
10
11 12 13 14 15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
31
<<< Mars 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards