Alla inlägg den 3 mars 2014

Av Fia - 3 mars 2014 11:14

Igå fick vi ett samtal med fråga om Linnéa ville följa med N på friluftsläger i Alnäs. Linnéa hade ställt in sig på 4Hläger men sadlade snabbt som attan om och valde Alnäs istället. Idag när jag satt och surfade runt lite för att kolla anmälan så kom jag på att Ida säkert också vill åka på läger? Sommarläger vore toppen för henne tror jag. Emma ska fundera på om friluftsläger är nåt för henne också eftersom hon i år inte vill gå på fotbollsskolan(????). Jag vägrar gå med på att hon bara ska ligga och stirra på mobilen hela dagarna hela sommarlovet så en lägervecka till jag att hon har. Sen får hon vara med kompisar, bada och ligga i sängen och slappa med mobilen.


Ida får vara med av andra orsaker. Hon fixar inte riktigt att bara vara ledig hela dagarna. Hon behöver rutiner varje dag. Ida är egentligen en sån där unge som skulle behöva fritids hela sommaren, en stund varje dag, för att må bra. Nu ser inte verkligheten ut så men en sommarlägervecka kan jag erbjuda iaf så får jag använda den tiden när hon är borta att planera resten av sommaren. Att bara vara kommer inte funka utan bjuder bara på många sköna tillfällen att starta konflikter. Förekomma är ett bra ledord i min värld.

Jag surfade runt lite på måfå på nätet och hittade denna. Ett PDF-dokument om livet som förälder till barn med ADHD. Superbra! Jag kanske ska använda en lägervecka åt att läsa på mer och fundera kring oss okcså? Det finns saker som kan förbättras för det är mkt konflikter hemma just nu. Trist och aptråkigt.

Av Fia - 3 mars 2014 10:31

Det firar vi med att ha ett barn hemma. Linnéa hade ont i halsen idag och nu vet jag inte om hon har det eller om hon inte orkar med skolan men hon får vara hemma idag. Tyvärr får hon vara hemma själv men hon gillar ju det också så det löser sig nog. Hon får väl gosa med kaninerna istället.


Annars är det vanlig jobbvecka som vanligt. Helgerna rusar på hur fort som helst men just idag tyckte jag att det var skönt att få åka till jobbet. Jag har haft miniganerna själv hela helgen och det blir lite intensivt när man aldrig får vara ifred. Jag behöver få vara ifred för att orka med att vara trevlig mot alla andra. Jag har inte så stora krav egentligen men jag vill få vara ifred i lugn och ro ibland, en stund i veckan iaf. Veckan som var fanns inte den möjligheten och jag kände att tålamodet inte fanns på plats i slutet av helgen.


Det har varit stora flyttarhelgen i helgen. I lördags flyttade Maria och Anders ut från sin lägenhet till en annan ny på Kvarngärdet. I söndags flyttade så svärfar in i Marias gamla lägenhet i Salabacke. Han ska bo där i ett par månader så hoppas vi att hans boendesituation ska lösa sig under tiden. Han har fram till nu bott själv i en stuga i Öregrund sen hans fru lämnade honom. Det fungerar inte längre. Han behöver av många olika anledningar få komma in närmare barnen.



Presentation

Tjejtrissen, smedkvarten och resten av familjen.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7 8
9
10
11 12 13 14 15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
31
<<< Mars 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards