Alla inlägg den 19 februari 2014

Av Fia - 19 februari 2014 08:30

Hipp Hipp Hurra för Linnéa på sin


födelsedag!!!



Jag tror vi har sportlov på riktigt. Vi har iaf skadorna som visar att vi sportat. Emma hoppar på kryckor sen cupen i lördags. Hon fick en rejäl stukning då och är alldeles blå på foten. Hon börjar dock kunna stödja på foten nu och går utan kryckor kortare sträckor. Bra säger jag för jag kan inte gå kortare sträckor! Jag har gjort illa knät. När vi släpade på buren i söndags fick vi bära den en bra bit. Jag  och pappa. Pappa är stark som en björn men björnen börjar bli lite gammal nu så han är inte så stark som han är van vid  Jag är inte heller så stark som jag vill vara mest för att jag aldrig tränar. Jag har bra muskelstyrka men saknar uthålligheten. Dessvärre är jag kort som en pygme vilket försvårar när man ska bära en 2 meter stor och TUNG bur. Pappa och jag bär på lite olika höjd om man säger så. När jag släpade buren var det ingen fara med knät dock. Det ömmade och var lite stelt men inte mer än så. Det går över tänkte jag.

I måndags åkte vi så iväg och hämtade kaniner och köpte spån. Packat spån är ganska tungt om du inte provat. Jag hivade upp det och vred till knät. Dumt, jättedumt faktiskt! Det knakade till och gjorde skitont. Jag bet ihop och fixade ordning buren och flyttade in dem. Det gjorde ont men överkomligt. Till igår... Då gjorde det ondare men jag bet ihop och röjde upp lite hemma och tja på eftermiddagen började musklerna kring knät krampa och det har inte släppt än. Det krampar bara mer eller mindre. Sitter jag ner så gör det ont. Om jag står gör det helvetiskt ont och försöker jag gå i trappor så, tja jag försöker att inte gå i träppor. Ner går hyfsat men upp!!! Nåja, ingen har dött av ett ont knä än och jag har inga planer på att bli först   Men jag tror jag skulle behöva kryckor för jag är inte en sån som sitter still direkt. Dessutom har jag ju ett födelsedagsbarn att fira.


I morse fick jag tänka om lite. Frukosten på sängen var helt otänkbar eftersom det inkluderade en tripp nerför trappan. Jag gjorde ordning den och ställde på ett fint dukat bord istället och så tog jag och Erik och bar ner paketen till henne och bästisen A. Det blir tyvärr inga bilder eftersom A's mamma inte tillfrågats om medverkan. Linnéa fick öppna första paketet och så fick hon gissa vad hon skulle få. Paketen var tillbehör av olika slag. Första paketet var två lås (till buren). Andra en plastburk med pellets. Den tredje en smådjurssele. Fjärde och femte paketet var matskålar och så sista var ett informationsblad om kaninerna och när de är födda, hur man tar hand om dem samt kort info om kaninernas ursprung. Linnéa blev väldigt överraskad och väldigt glad  Nu har vi varit ut och hälsat på kaninerna och hon har fått hålla i den lilla svartvita. Namn funderar vi på än. Jag hoppas på Alice för den och den andra heter redan Emmy.

Presentation

Tjejtrissen, smedkvarten och resten av familjen.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards