Alla inlägg den 12 februari 2014

Av Fia - 12 februari 2014 21:28

Idag har vi reserverat två kaninhonor som flyttar hem till oss efter helgen. Tanken var att ta ett syskonpar men vi fick tänka om lite för det fanns inga flicksyskon. Pojkar fanns som var helt ljuvliga men nu blev det kärlek vid första ögonkastet<3
Får jag presentera Emmy

Hon har en mamma som heter Emma och pappa som heter Kalle. Min bror heter Kalle:-D Hon är född i höstas, 18 september tror jag.

Den här har inget namn än och pytteliten trots att hon borde vara fullvuxen? Hon har haft en kämpig början men nu fungerar allting igen och hon kunde säljas.
Nu måste jag bara fixa buren oxå:-)

Av Fia - 12 februari 2014 09:41

Linnéa fyller år på onsdag, om en vecka. Jag tror inte hon brukar läsa här så jag chansar lite nu men vi har bestämt vad hon ska få i födelsedagspresent. Emma och jag ska iväg och reka idag ut till Fäboden utanför Uppsala. Linnéa önskar sig inte så många saker i present men hon vill ha en häst, en hund, en katt och en kanin eller egentligen vad som helst med päls och som går att gosa med. Vi har ju haft lite olika djur genom åren ska erkännas. Höns är min personliga favorit och precis lika keliga som en hund eller katt. Lovar! Iaf om de heter Glenn  Så hette min tupp som var hur tam som helst och gärna låg i min säng och sov eller satt på axeln och pickade mig på örat.


Kalkoner är roliga att reta men ganska trista husdjur och de är verkligen skitfula     Hund har vi också haft, en strävhårig vorsteh   . Bästa hunden nånsin som älskade bollar och  ölburkar mer än nåt annat. Jag skulle gärna ha en hund igen men än har jag inte hittat rätt hund för oss. Katter har vi haft också, många! Underbara, egensinniga och helt enkelt ett favoritdjur. Synd bara att jag är dels allergisk och dels bor lite taskigt till. Man ska nog inte ha katt där vi bor. Alldeles för stor risk för att den ska bli påkörd. Marsvin har vi också provat. Älskar dem men återigen, jag är allergisk. Inte enligt läkarna men enligt min kropp. Men det har blivit bättre där för jag kan vara i samma rum som ett igen och jag kan klappa dem utan att ögonen sväller igen. Skönt! Gerbiler har vi också hunnit med. Nu senast för snart ett år sen. Har jag glömt nåt? Gris hos mormor... Jo, vi har haft kaniner också när jag var liten   och det är det jag tänkte köpa till LInnéa. Sort vet jag inte ännu utan det är viktigare att den är social och utekanin. Vi har inte plats för en stor bur inomhus så den får vara ute. Det är det Emma och jag ska iväg och reka för idag. Kolla utbudet. spana in burar, hö, halm, spån osv. Jag hoppas att det ska bli bra. Med lite tur kan Linnéa hoppa med kaninen också. Jag har haft kontakt med en försäljare som har hoppkaniner   Vi får se vad det blir för en liten individ.


(Bilderna är lånade från Google)


Däremot har jag lite tips till födelsedagen för er som vill komma över och fira henne på onsdag.


Linnéa önskar sig eller behöver:


  • Bok om kaniner och kaninskötsel
  • Matskålar för mat och vatten, fodersäck till hö, leksaker till kaninen(gnagvänliga!), sele och koppel till kaninen så den får komma ut och röra på sig
  • grejer från body shop(cerat är mycket efterfrågat)
  • Färgpennor och annat pyssel
  • presentkort på kläder
  • trosor och strumpor i massor, helst boxervarianten

Presentation

Tjejtrissen, smedkvarten och resten av familjen.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards