Alla inlägg den 5 februari 2014

Av Fia - 5 februari 2014 09:28

Det må vara vabruari men hemma hos oss är alla friska. Emma går i skolan sen i måndags och roar sig den här veckan med att göra nationella prov. Linnéa var hemma i måndags med lite magont men sen var det full fart igen. Småttingarna som brukar vara sjuka jämnt har hållt sig friska sen jullovet   Jag undrar vad som hände med alla magsjukor som vi alltid har så här års? Alla andra har det men inte vi.... ÄN! Jag väntar varje dag på att det ska bryta ut så jag tror inte vi slipper men jag är iaf glad för varje dag som går utan magsjuka. Precis som jag är glad för varje dag utan sjukor. De kommer, det vet jag och garanterat nu när jag skrivit att vi är friska på bloggen  


Jag har insett att jag måste fixa lite oväntade inköp så här mitt i vintern. Eriks galonställ med fleecefoder har helt plötsligt blivit för litet, från en dag till en annan känns det som?!? Idas är också för litet men hon får klara sig utan tror jag faktiskt. Jag vet att jag kommer ångra det beslutet men nu har jag iaf beställt ett set till Erik som jag hoppas ska bli bra för gården till dagis är som en stor pool med smältvatten. Overallen ska vara vattentät och är det säkert men den mår knappast bra av att hamna i torkskåpet på full värme varenda dag så vi löser det så här istället. Setet jag köpt   har jag haft innan till Ida fast i annan färg. Jag vet inte om jag är helt nöjd med det egentligen eftersom det blir alldeles för varmt sen i vår men nu borde det vara perfekt. I vår kan han ha vanliga galonkläder istället då eller överdragisar som jag föredrar. Vårt förskola är verkligen bra men funktionskläders förträfflighet har nog gått dem förbi. Å andra sidan verkar det vara genomgående på rätt många förskolor så jag gissar att det beror på bekvämlighet. 



Presentation

Tjejtrissen, smedkvarten och resten av familjen.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards