Alla inlägg den 14 januari 2014

Av Fia - 14 januari 2014 14:04

Senaste dagarna har hjärnan fått jobba på högvarv kan man säga. Som vanligt har vi en del livsöden och livserfarenheter som jag inte önskar min värsta fiende på jobbet. Jag förundras alltid, eller förfasas kanske mer, över att ödet eller är det samhället alltid lyckas sparka på den som redan ligger? Vissa människor får liksom aldrig chansen?! Om de mot förmodan reser sig upp efter en smäll som iaf skulle få mig knockad på livstid så kommer nästa smäll, ännu värre och raserar allting de lyckats bygga upp. Livet är inte rättvist- alls.


En annan sak som snurrat är en bekant. För en gångs skull inga namn. En person som är dement tyvärr. En fin och bra människa på alla sätt som jag känt i rätt många år(24 år tror jag faktiskt!).Inte så gammal heller tyvärr. Han började bli lite snurrig för ett par år sen men nu har det eskalerat. Så till den milda grad att vi hux flux fått veta att frugan ger upp och flyttar. Han blir själv kvar i sin stuga som för övrigt ska säljas. Han har tillfälligt boende visserligen men ingenting långvarigt och ingenting som funkar för det är lite för långt ifrån oss och de som bryr sig om honom. Det har satt lite snurr på tillvaron kan man säga men livet ska inte vara för tråkigt  Jag tror att det blir bra när det snurrat klart för många kan hjälpa till och lösa situationen. Däremot blir det lite jobbigt under tiden.

Av Fia - 14 januari 2014 09:18

Jag fryser om händerna! I julklapp fick jag jättefina vantar av Karin. Tack! Tyvärr lade jag dem i bilen och sen städade någon bilen, slängde ner allting i en sopsäck(????) och ställde i garaget(ännu mer ????????) . Några dagar efter det städade han garaget och åkte iväg till sopstationen.  Jag fick in en kartong och en sopsäck med efterlysta saker för så där hade någon gjort förr tydligen. Jag packade upp efterlysta för små skor, ytterkläder och mössor som fick åka med till klädinsamlingen. Tur att nån blir glad iaf   Dessvärre råkade han slänga mina nya vantar, alla andra kläder som låg i bilen(ni vet hur ungar är som tror att bilen är en garderob..), min jobbväska, nyinköp av mediciner från apoteket inkl skitdyr, svindyr verkligen, migränmedicin, astmamediciner, min almanacka, mina nya vantar osv. Jag är inte helt nöjd kan jag säga. Jag fryser om händerna! Jättemycket!


Men, vintern är här! Inte för att jag är mycket till snöfantast kanske men hellre kallt, snö och fint väder med sol än regn, mörker och dimma. Valet är inte ens svårt! Det får gärna komma mer så ungarna kan åka skidor också. Och göra snögrottor och annat skoj. Snart är det vår sen också. det ser jag fram emot! Sol, värme, bad, solbränna(nåja fräknar då) men inga overaller, galonisar och bäst av allt. Jag slipper frysa. Har jag sagt att jag inte tycker om att frysa? inte om händerna och inte om nån annan del av kroppen. Det är hemskt. Jag hade aldrig kunnat bli skidåkare. Tänk tanken att frivilligt söka upp snön året runt för att hasa omkring i kylan   Fast det är ju myggfritt förstås. Det gillar jag. Och inga äckliga flugor. Synd bara att inte spindlarna kunde kräla iväg och lägga sig att dö under vintern också. Appropå spindlar så leder det oss oundvikligen ner i källaren.


I helgen var vi iväg till IKEA. Tanken var mest att vi skulle köpa en bäddmadrass till vår säng. Den har gjort sitt den gamla om man säger så. Sist vi tvättade den fick vi inte rent den så vi valde att kasta ut fodralet. Sen dess har vi haft ett lakan som fodral och sen ytterligare ett lakan på det. Funkade ju ett år eller så men nu var det nog dags. Vi tittade på utbudet som var lite skralt faktiskt. det förvånade mig. Det fanns kanske 6 modeller. Vissa gick bort på en gång för vi vill ha en ganska tjocka madrass som ligger kvar. Andra var kanske lite väl dyra. Vi fastnade för en med memoryskum som vi köpte. Nu ska man bara vänja sig vid att den formar sig efter kroppen och inte fjädrar tillbaka på en gång. Jag tror att den kan funka faktiskt för jag sover väldigt bra på den.


När vi ändå var där tittade vi runt på garderober också till Emmas rum. Hon vill ju ha en sån i sitt rum tydligen. Jag förstår inte varför eftersom den gamla jämnt var tom och hon hade sin garderob antingen på golvet eller på fåtöljen   Nåja, vi kikade runt lite och jag fastnade för den här varianten. Lagom stor   Återigen snurrar bloggplatsen på bilden åt fel håll... Den här är lagom hög, typ 2 meter så den får plats i källaren och ungefär 100cm bred. Tror den kan funka med lite planering. Emma vill absolut ha byxhängare tex. Vi får se vad vi hittar på. Hon ska nog bli nöjd.


När vi ändå var där tittade vi runt lite på byråar och soffor också. Båda är en bristvara hos oss. Soffan är från brorsan och har spruckit. Byråar kan man väl aldrig få för många av. Tyvärr inser vi att vårt hus är alldeles för litet. Vi får inte plats med den förvaring vi behöver! Det känns som att vårt hur krympt?!?! Hur ska vi kunna få ppalts med klädförvaring i Idas rum tex?  Vi behöver en snickare som kan bygga en platsbyggd byrå/klädförvaring under det där extremt fula elementet som sitter precis mitt på  väggen där. Eller ännu bättre, en snickare och en rörmokare som drar ner elementet i golvet istället.





Presentation

Tjejtrissen, smedkvarten och resten av familjen.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards