Alla inlägg den 8 januari 2014

Av Fia - 8 januari 2014 12:46

Och även om alla tycker att det är så skönt med vardags å håller jag inte alls med. Jag tycker om att vara hemma med mina barn. Visst blir det lite tråkigt och enahanda ibland och jag behöver flaxa på vingarna lite och jag blir jäkligt sur när jag inte får det(bilskrället!) men helst av allt så är jag nog hemma och fixar och grejar utan stress. Jag skulle trivas utmärkt som hemmafru tror jag faktiskt. Tur att jag tycker om mitt jobb också!


Även mina småtroll trivs bra att bara vara hemma. Erik har alls ingen lust att gå till dagis. han trivs där och har roligt men helst vill han vara hemma ändå. Leka med kompisar kan man göra hemma också liksom. Ida har däremot saknat sin fröken och det ser jag som bra betyg för hon är snäll och ganska sträng  Idas hjärna har dock mått bra av att vara hemma och bearbeta terminen för saker och ting har fallit  på plats vad gäller bokstäver. Hon har inte mirakulöst lärt sig läsa men vissa saker som hon jobbat mkt med är säkrare nu.


Har du några nyårslöften som du(inte) tänker hålla? Jag ger aldrig såna utan är av den uppfattningen att om man vill göra det så går det att göra den 23 april också. Däremot har jag antagit en utmaning för såna är roliga. Förra året läste jag en hel del men jag vet inte mkt. Allitfrån en bok om dagen till andra som tog ett par veckor beroende på tjocklek och hur mkt tid jag hade och hur mkt tid jag ville lägga ner. I år har jag besätmt mig för att läsa 1 bok i veckan under hela året. Första boken är redan utläst

  och jag läser 2 till hemma. Den ene är Ensam i Berlin som jag tyvärr inte tänker rekommendera. Jag har läst 400 av 600 sidor och jag är inte imponerad alls. Återigen ett exempel på när kritiker och jag inte är överens.

Den andre handlar om en mamma som bestämmer sig för att bli fosterförälder och hur hennes liv har blivit och hur hon förändrats efter beslutet samt att hon gestaltar en del av sina fosterbarn i boken. Jag började igår så jag har precis börjat. Återkommer när jag läst ut den  Och med tanke på julens diskussion om fosterföräldraskap så kan jag tillägga att jag köpte boken långt tidigare i höstas och inte ett led i diskussionerna att vi skulle ta oss an några fler barn.   Fast jag kan göra det! Tyvärr är nog inte övriga i hushållet med på noterna... Tills vidare fortsätter jag förändra världen på mitt nuvarande jobb  






Presentation

Tjejtrissen, smedkvarten och resten av familjen.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards