Alla inlägg den 27 november 2013

Av Fia - 27 november 2013 09:13

Är du sugen på att gå på världens sötaste luciatåg den 11 december? Jag är lite dubbelbokad kan man säga, eller trippelbokad. Ida ska sjunga på UKK och har samling 16:30 om jag inte missminner mig. Kl 16 är det luciatåg på dagis och hur gärna jag än vill kan jag inte vara på båda ställena samtidigt. Jag behöver hjälp helt enkelt. Finns det någon frivillig att antingen vara med Ida på UKK ett tag eller gå på luciatåget? Jag är flexibel   Jag själv jobbar ju dessutom lång dag den dagen, till 17. Farmor? Maria? Karin? Mormor?


Får man säga att snart är äntligen november slut? Jag avskyr verkligen november månad! Det är mörkt, blött, kallt, och sade jag mörkt?! Man åker till jobbet i mörker, åker hem i mörker trots att klockan är typ halv 3 så blir det aldrig riktigt ljust. Enda gången man får lite solljus på sig är när man går tvärs över gatan till matsaken på lunchen och det är bara om det inte regnar. Inte stannar man ute heller av fri vilja då för även om det är ljust så är det ju iskallt och blä. Nej, snart är det december som även om det är mörkt så är det iaf mysigt med advent. Stjärnor, levande ljus, julpynt och massa aktiviteter som får en att tänka på allting utom hur mörkt det är   


Vi börjar med rivstart på söndag. Första advent! Då sjunger både Ida och jag i kyrkan. Efteråt har vi traditionsenlig julgröt hemma hos oss. Om man så vill efter det på eftermiddagen får man gärna komma över och fika lite eller hänga med hela tiden efter kyrkan. 3tiden blir väl lagom?!

Den 4/12 är det dags för julmys på jobbet, konsert/luciatåg den 11/12, utflykter med jobbet till Sthlm, luciatåg i Gamla uppsala kyrkan på tredje advent då barnkören sjunger och lussar. Ida är vald till lucia! Ännu mer jobbmys men den här gången bara vi på Villan och sen är det nästan dags för skolavslutning och jullov. Det där sista är nog bäst på hela månaden. Sen däremellan fyller jag och Erik år, bokcirkelträff, middag med mammagruppen och det är massa andra aktiviteter med skolorna som vanligt. December blir ingen tråkig månad.

Presentation

Tjejtrissen, smedkvarten och resten av familjen.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards