Alla inlägg den 24 september 2013

Av Fia - 24 september 2013 12:28

Jag måste verkligen säga att jag är så oändligt fascinerad. I vår hall står det 2 skohyllor. Inte en sko står på dem. Alla skor ligger slängda överallt i hallen. En viss förkärlek verkar finnas för att att kliva ur dem precis i dörröppningen så man antingen snubblar eller trampar på dem. Ändå har ingen några skor???? Eller jo, Emma har skor tycker hon men jag håller inte med. Jag tycker inte att converse är skor för hällregn och några få plusgrader. Erik har hallen full med sandaler, foppatofflor och för små skor men på sina fötter har han bara ett par skor. Ett par gummistövlar. De är nog också för små egentligen... Trots att han aldrig har alla dessa skor så står de lik förbaskat inte kvar på hyllan där jag ställer de nästan varje dag?!?!?! Vem flyttar på dem? Kan skor "få fötter"  

 Karin, behöver du skor? Finns i vår hall  Ett par kängor i strl 26 tex. Det är bara att välja och vraka för jag langar dem snart! 

Övriga barn har absolut inga skor. ALLS! Eh, nehej?! Vems är då alla skor i hallen? Trollens? Hustomtens?


Hustomten för övrigt finns inte, eller så är han jäkligt sur på oss. Det sägs ju att de ska städa och hjälpa till i huset. Det händer inte hemma hos oss. Varenda jäkla kväll ser det lika illa ut som kvällen före. Tom på morgonen efter man har röjt kvällen innan får saker vingar och landar någon helt annanstans än där jag vill ha dem. Jag är nästan helt övertygad om att hustomten måste ligga bakom detta och alla saker som på något vis går sönder. För ingen annan har gjort det. Konstigt! Denne INGEN är kanske i själva verket faktiskt hustomtens namn?!?!!!! Ja men så måste det ju vara  för NÅGON måste ju ha stökat till ändå, eller...


Extra effektiv måste han vara med sitt värv i tvättstugan. Det övergår mitt förstånd hur så mkt tvätt kan bli smutsigt varje dag! Tvättstugan svämmar över, alla korgar i alla rum svämmar över och golvet i duschen pryds av olika mattor varje dag. Drivor av mattor i olika färger. Början till trasmattor kanske men någon hoppade över stadierna riva trasor, väva trasorna och knyta mattan när den är klar... Den som lägger alla blivande trasor(jo kläder) i duschen är iaf inte hustomten  Får jag döpa dig du skyldige till Skräpmaja? Eller nej, Stöklisa passar bättre. Skräpmaja måste reserveras till Linnéa för jäklar vad med skräp hon alstrar under en dag. En titt under sängen  

Fast nu borde det vara OK eftersom hon och kompisen N möblerade om häromdagen  


En annan sak som aldrig upphör av fascinera mig är det här med kläder. Trots att jag aldrig får se botten på tvättkorgarna(4 i tvättstugan, 1 i sovrummet, 1 i Idas rum och 1 i Linnéas rum) och skulle behöva ett par korgar i duschen och badrummet för ordningens skull så har aldrig ungarna kläder heller????!!!! Varje dag får jag höra att inga kläder finns. Jag förstår inte det här. Dagen efter jag har tvättat 10 maskiner, vikt lika många, fyllt korgarna i deras garderob med kläder så har de inga kläder???? Kan inte nån förklara för en idiot som mig varför de inga kläder har???? Däremot hittar de massor i syrrans rum och sen börjar cirkusen... Ida och Linnéa har dessutom samma strl i tröjor nu för tiden men olika långa ben vilket gör att just LInnéa som ALDRIG har några kläder gärna lånar av både Ida och Emma. Men jävlar i min låda hur det låter när Ida lånar nåt... Jag funderar allvarligt på att skänka bort alla kläder och skaffa skoluniform istället. 1 ombyte utöver det och så ytterligare ett för fint  En sån här till småttingarna kanske  

Då kanske man kan få små, söta, väluppfostrade barn samtidigt istället för mina troll   Och en sån här till Emma    

Bara för nöjet att se Emma i kjol om inte annat  (Bilder från Google)


Fast vi närmare eftertanke. Jag har stått och strykt såna där shorts, långbyxor och kjolar.... Jag får nog fortsätta tvätta deras kläder som de iaf inte har. Det som inte finns kan ju inte tvättas  

Presentation

Tjejtrissen, smedkvarten och resten av familjen.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4 5 6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards