Alla inlägg den 13 september 2013

Av Fia - 13 september 2013 10:51

Det gäller ju att passa på. Gårdagens skörd fick bli klyftor som får ligga i frysen i väntan på att bli äppelpaj eller äppelkräm eller vad vi nu hittar på. 7 liter har vi där. Jag ringde också musteriet igår för att kolla om jag kan lämna in men äpplena är för mogna tyckte han. Nu mustas det bara vinterfrukt och sena höstäpplen. Jag som trodde man använda mogna frukter till det???? Kart kan ju inte vara goda liksom... Mamma, vill du inte ha dina Ingrid Marie eller vad de heter så lämnar vi gärna in för mustning  I helgen ska jag koka några liter till av mos sen får det räcka. Ungarna kommer få äta mos så det rinner ur öronen på dem  


Annars är det en rätt lugn helg faktiskt. På lördag är det inga matcher inbokade. Vad gör man då en hel dag när det inte är någon fotboll???? Måste man städa hela dagen då  Ja, det behövs för när det är så här varmt har då inte jag prioriterat någon städning. Eller ska det bli skönt i helgen också kanske??? Då kan jag ligga och jäsa i solen istället... På söndag däremot spelar Linnéa matchsammandrag i Knivsta och Emma spelar i Fjärdhundra så den dagen är räddad.

Presentation

Tjejtrissen, smedkvarten och resten av familjen.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4 5 6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards