Alla inlägg den 12 september 2013

Av Fia - 12 september 2013 19:41

Nr 72 den här säsongen

Och vill man finns det hur mkt som helst att ta av på marken och ändå har kusinen hämtat tre säckar, min jobbarkompis får en full påse imorgon och hämtar mer i helgen.

Men åh vad vackra de är i år äpplena

Undra hur mkt mos man behöver? Nu har jag ung. 10 liter. Funderar på om jag ska frysa in äppelklyftor till framtida pajer och oväntade gäster:-) Äppelchutney kanske är gott?

Av Fia - 12 september 2013 19:08

På jobbet alltså:-) På baksidan av trädgården ligger den här och latar sig

Sen sträcker han på sig, tar lite smaskigt gräs innan han lägger sig ner igen på andra sidan. Eleverna är helt fascinerande att den finns där, mitt i stan:-)
Då har de inte upptäckt våra andra husdjur. De hoppar runt betydligt mer, i träden och på stegen upp till taket. Vi har döpt dem till Piff och Puff. Två ekorrar alltså. Mysigt!

Av Fia - 12 september 2013 19:00

Erik vill att jag sitter i soffan när han ska sova och jag roar mig en stund med icke nyttiga saker. Idag var det spel och jag är rätt nöjd när jag slår eget rekord och dessutom tredubblar mitt personbäst samtidigt som jag klarar tre uppdrag på samma lopp:-D

Nu ska jag gå ut och plocka äpplen till mig själv och till en jobbarkompis som vill koka eget mos.

Presentation

Tjejtrissen, smedkvarten och resten av familjen.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4 5 6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards