Alla inlägg den 9 september 2013

Av Fia - 9 september 2013 13:40

Vilka idioter det finns! Jag blir verkligen helt skogstokig över människor som på fullaste allvar tror att människor av annan härkomst eller bara pga utseende skulle vara mindre värda. Läste Aftonbladet och såg den här artikeln. Hur fan är man funtad om man beter sig på det sätten. Dessutom är ett litet barn inblandat! Undra vem som har de stora felen rent gentiskt liksom  För mig är sånt beteende i stil med Nazitysklands utrensning. Bura in och släng bort nyckeln säger jag! Omprogrammering i värsta diktatorstilen är en annan möjlig väg. Det finns vissa saker i världen som är och måste vara okränkbara. Människolivets helgd är en sån. Respekt för en annan människa(alla människor!) är en annan. Det tycker jag!


I helgen blev det inte så värst mkt äppelmos kokat. Inget alls faktiskt. I lördags fick Erik feber. Hela förmiddagen var han ynklig och smågnällig. Min kusin kom och hämtade fallfrukten till sina älgar så de får en trevlig sista måltid, eller ska vi säga dryckestid för jästa äpplen lär väl bli rätt smaskiga för äldgarna som blir fulla och sen lättare att skjuta   Ja, jag har inget emot älgjakt(viltvård) och om nån vill ha mina äpplen så varsågod liksom. Jag slipper iaf ta hand om dem. Idag däremot tänker jag nog plocka lite mer äpplen att koka till mos. Det är skönt att ha frysen full för det går liksom åt en del hemma. Måste fixa lite fler burkar bara att frysa in i. Mina är slut.


I fredags åkte vi istället hem till min moster Britten och fikade där. Fick träffa kusin Josefin samtidigt. josse väntar barn lite senare i år. Mysigt! Synd bara att de bor i Stockholm men jag ställer gärna upp som barnvakt!


I lördags spelade Emma match igen. Vi hann se slutet av matchen iaf. På vägen hem över planen ville Erik träffa grannen så vi gick igenom hennes trädgård där hon satt och glassade i solen. Hon har opererat axeln och får inte göra nåt alls just nu. Hon gillar inte alls att sitta still så hon bjöd oss på kaffe och en pratstund. Erik fick leka en sväng i hennes trädgår under tiden.


På kvällen sen var vi på kräftskiva med firman. Alltid lika trevligt och den här gången nästan städat också. Alla var mer eller midnre vakna när taxin kom för att köra hem oss  


Igår var vi trötta. Jag fick sova några få futtiga timmar innan barnen kom hem med leveransen eftersom Emma skulle spela match igen. Gud så trltt jag var hela dagen igår! Sjukt faktiskt. Och nej, jag var inte bakfull! Då hade jag inte klagat för det är självförvållat i mina ögon  





Presentation

Tjejtrissen, smedkvarten och resten av familjen.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4 5 6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards