Alla inlägg den 6 september 2013

Av Fia - 6 september 2013 12:21

Nu är det dags för fredagsmyyyyyyyyyyys   Jag gillar verkligen mina fredagar. Först har jag lektion hela förmiddagen, bättrar på med arbetslunch och sen hem och njuta av att komma hem tidigt, hinna hämta Ida direkt från skolan, Erik från dagis direkt från läsvilan. Hemma hinner man slappa lite. städa undan lite inför helgen kanske eller åka iväg nånstans och hälsa på. Idag tror jag att jag åker till mamma om hon tar emot oss! Vi får se.


Annars åker vi väl hem och kokar lite äppelmos. Igår blev det 6 liter mos och en liter saft som bonus. Älskar min saftmaja som jag iofs fått ärva men vad gör det! Jag kokar äpplena, mosar i vaggan och sen sötar. När moset är klart kan man sen samla upp saften som blivit och voila så har man lite måltidsdryck eller som idag en festis till Idas naturdag i skogen utan att behöva åka och handla. Jag använder den verkligen massor under hösten.

Presentation

Tjejtrissen, smedkvarten och resten av familjen.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4 5 6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards