Direktlänk till inlägg 13 augusti 2013

Rubrik saknas

Av Fia - 13 augusti 2013 10:39

Idag var det faktiskt lite lättare att komma upp ur sängen. Enda kruxet var ju att för att kunna gå och lägga mig i någorlunda tid så hann jag ingenting hemma... Jag kom hem igår, skrotade runt och förberedda maten innan jag gick ut, letade rätt på barnvagnen, tvättade av den och torkade av den innan det kom en tjej som ville köpa den. Vi snackade lite(himla trevlig prick  ) innan jag gick in gjorde mat, snackade med grannen inför skolstarten nästa vecka och så åt vi. Direkt efter maten var det nattning av småttingar och inhandling av present till LInnéa som blivit inbjuden till bästisen idag för att fira hennes födelsedag imorgon. De tänkte åka till Furuvik tillsammans och jag har svårt att se ett bättre sätt att fira sin födelsedag på faktiskt.Kompisen och hennes mamma kommer och hämtar Linnéa ikväll efter fotbollsträningen. När vi kom hem var det nattning av stora barn och vikning av massa tvätt och sen i säng. Enda kruxet är, hur ser köket ut???? Ingen diskade igår. Föreställ dig själv...


Godmorgon är inte god morgon med en full diskbänk så jag har beordrat Emma att fylla maskinen idag. Inget går upp mot barnarbete  Jag gissar att det tar ett par veckor innan rutinerna sitter där efter sommaren. Man får så lov att vara hypereffektiv igen.


Idag på morgonen blev vi klara i tid faktiskt och inga överraskande stängningar av fritids som jag missat att skriva upp men däremot kom det körandes en bil på uppfarten när jag var på väg ut. Sotaren! Det hade den händige mannen glömt bort så jag fick släpa fram stegen med andan i halsen och beordra LInnéa att visa runt dem. Emma låg i sängen och fick nog ett chockartat uppvaknande  På dagis pratade jag lite med personalen om sommaren och förändringar vad gäller Erik. Han har ingen napp längre och vad gäller sovrutiner så får de avgöra själva vilket behovet är. Han sover ibland hemma. De skulle nog satsa på läsvila och se om han somnade. Det tror jag inte han kommer göra men däremot är frågan om han kan sitta still tillräckligt länge. Han blir lite hyper när han är trött. Vi får se hur det går. Å andra sidan får han möjlighet till lite mer utevistelse nu när han inte sover vilket jag tycker är bra. 



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fia - 4 juli 2017 18:38

Jag slutade skriva eftersom jag helt enkelt inte hade nåt att berätta. Vem vill läsa om när jag jobbar, jobbar och jobbar liksom? Ingen. Ekorrhjulet det gångna året har inte varit klokt. Vakna, jobba, hämta ungar, laga mat, skjutsa ungar och sen sova...

Av Fia - 19 januari 2017 08:52

4 novemeber började jag en jäkligt besvärlig resa. Den där man kämpar mot kroppen och vågen. Resan för att gå ner i vikt. Jag vet att jag har allting mot mig. Jag äter redan bra men ser ut som en medicinboll. Läkare, flertalet, säger att jag är en öv...

Av Fia - 28 november 2016 08:13

Vi har bestämt oss för att flytta, tror vi iaf. Huset vi bor i kräver sjukt mkt jobb. Huset är i halvdant skick. Det finns inte ett enda rum där det inte behöver fixas nånting. Vissa rum saknar värme, andra saknar förvaring som måste platsbyggas meda...

Av Fia - 19 oktober 2016 15:21

Emma har bestämt sig för att byta klubb. Hon har nu provtränat med båda klubbarna men beslutet kom i måndags då hon kände att hon litar på tränarna i ena laget. De är schyssta och tillmötesgående. Tjejerna i laget är också välkomnande och de tränar h...

Av Fia - 11 oktober 2016 13:54

Jag som alltid har sån skrivklåda har senaste månaderna inte haft tid att skriva. Hemma är det fullt ös och på jobbet är det ännu värre. Jag har vid ett par tillfällen "tagit ledigt" från kvällsaktiviteterna och ägnat kvällen åt att bara vara, ladda ...

Presentation

Tjejtrissen, smedkvarten och resten av familjen.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5
6
7
8
9 10 11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards