Alla inlägg den 27 juni 2013

Av Fia - 27 juni 2013 07:46

Turkietbrännan gör mig verkligen rättvisa. Jag är fläckig som en gepard(nej inte bara fräknarna) och huden rasar av mig som om jag hade spetälska. Jag går runt och kliar mig som om jag var täckt i löss. Sketasnygg! Vill du inte gifta dig med mig;-)

En röd, blek, brunbränd, fällande, kliande arm. Big hot Mama!

Av Fia - 27 juni 2013 00:12

Jag har inte tillgång till min egen dator längre för det finns alltid nån annan som MÅSTE ha den. HELA TIDEN! Inte en minut sen jag kom hem från Turkiet och då är det svårt att blogga :-P På kvällen är datorn död och likaså är maken som ligger i sängen där laddaren är.

Idag har jag åkt runt lite. En Kompis skänker bort massa saker eftersom de flyttar till Kenya ett par år. Jag var dit idag och hämtade två sängbord och två barnfåtöljer så blir det lite mindre trångt i soffan. Vi har en hel tvåsitsare till sex personer. Det räcker illa:-D Efter att ha hystat in grejerna i garaget för lite slipning och färg åkte vi vidare till verkstaden för att lämna in folkan för service och lite TLC. Förhoppningsvis får jag tillbaka den med fungerande Ac. Det vore trevligt. Annars får det bli korsdrag. Nu fungerar rutan igen iaf:-D
På vägen hem fixade vi mat, hem, äta och sen 'väg för handling. Det tog tid! En speedad Ida som inte fått vara ute pga regnet som hakar på lillebror, en trollunge på knappa 170cm som med tjurig blick och ännu grinigare ord hjälper inte direkt till. Det var bara att ta fram det lååååååååånga tålamodet idag för Ida var inte dum bara spattig och spretig och överallt... Det är superroligt att reta grinsyrran. Srubinen brinner av så häftigt då. Det gäller bara att springa tillräckligt fort;-)
Efter handling väntade det här...

Emma åker iväg till Örebro imorgon för att spela cup. Roligt men fyra dagars övernattning med både vanliga och fotbollsbilder kräver lite packning. I resväskan ryms kläderna och i bagen ska sovsäck, kudde, lakan, madrass och skor få plats. Det tar plats när damen är så jäkla storfotad. Strl 42 i skor*3 par tar plats. Skulle behöva en egen väska bara till skorna som dessutom riskerar att fläta hål på övrig packning bara genom att finnas med i packningen. Nån som har ett bättre tips än skodeo? Frys funkar inte:-)
Tur att Emma är söt ibland. När hon sover;-)

Här var planen att hon skulle natta Erik men hon somnade själv<3 Gissa hur mkt hon kommer döda mig nu när jag lagt ut bilden:-D

Presentation

Tjejtrissen, smedkvarten och resten av familjen.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
<<< Juni 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards