Alla inlägg den 14 maj 2013

Av Fia - 14 maj 2013 13:47

Du som skulle jobba i vår familj? inte en ansökan har kommit in och jag måste säga att jag är lite besviken. Idag tex så var jag hur nöjd som helst över min morgon. Alla kom upp när de skulle, inga utbrott, vi kom iväg och lämnade på skolan och dagis i tid bara för att mötas av personalen där som frågar om Erik har matsäck med sig. Matsäck????!!!?!?!?!? Idag?!"???!!?!?!?!?


Tydligen skulle de till 4Hidag och alla barn skulle ha med sig en egen matsäck. Jag hade ingen matsäck med mig. Jag hade ingenting hemma att göra matsäck av heller. Inga kakor eller bullar eller nåt fika heller. Paniken är total innan jag ser min räddning som dyker upp som en hägring en tidig morgon. Macken! Macken har öppet!!!!! Jag rusade dit, handlade en festis, ett paket kakor, en sallad för det var det enda som fanns utan ägg och fisk i och så hem, packa om och leta rätt på ryggsäcken och tillbaka till dagis. En kvart tog det   Sen kunde jag ratta mot jobbet igen och faktiskt hinna i tid till första lektionen. Av resterna som blev från Eriks sallad fick jag en matlåda också.


Jag har dock fortfarande inget som helst minne av att jag sett eller läst eller hört att Erik ska ha matsäck med sig. Det ringer ingen klocka alls men jag måste ha både sett och läst för jag hade skrivit in det i min bok på jobbet... Frågan är nu, om ingen kommer och vill bli anställt. Hur ska jag komma ihåg matsäckarna som kommer framöver???


Förresten, ev pengar som betalas ut för att jag kommit på årets bästa reklamfilm om Statoil betalas vänligen in på mitt konto i antingen HB eller SB  

Presentation

Tjejtrissen, smedkvarten och resten av familjen.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7 8 9 10
11
12
13
14 15 16 17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards