Alla inlägg den 9 maj 2013

Av Fia - 9 maj 2013 09:37

Jag måste säga att det är smidigt med att fixa de flesta ärenden via dator nu för tiden istället för via papper som ska skickas kors och tvärs, som kommer bort och inte kan läsas in och alt vad det är. Det är en stor fördel. Däremot har det vissa problem också. När man anmäler vab så vet man inte alltid hur länge man blir hemma. Det innebär att för varje vabperiod måste man logga in på hemsidan två ggr, en för att anmäla och en för att söka om ersättning när vabbandet är slut. Tyvärr går det inte att anmäla i efterhand för det skulle ju vara mkt smidigare. Resultatet blir för oss iaf att den andra gången glöms bort. Den där som innebär att man får pengar in på kontot...


Idag skulle jag anmäla att jag tänker vara föräldraledig mellan den 5/6-16/6 och att jag gärna vill ha pengar då. Jag passade på att samtidigt behandla alla vabbdagar från mars och april. De var bara sex stycken   Då ska man klicka på ett ärende, gå igenom 8 olika sidor innan man är klar och sen får man börja om igen med nästa period... Skitsmidigt, verkligen-NOT! Varför kan man inte klicka på alla perioder samtidigt och sen mata in dessa en och en med början och slutdatum???? Funktionen finns liksom redan på försäkringskassans hemsida i andra ärenden?????!!! Ich verstehe nichts.


Nu tog det mig bara 40 minuter att mata in dessa. Frågan är nu bara om pengarna kommer snart eller om tre månader. Det är olika lång leveranstid på sånt har jag märkt  Jag hoppas på snart!


Idag fick jag börja dagen med ett gott skratt. Emma kom upprusande från källaren 8:15 och var helt stirrig och tokstressad. Varför har ni inte väckt mig för? Jag har samling om en halvtimme ute på fotbollsplanen????? Hon har fått för sig att det är lördag idag stackarn så hon fick en rivstart på sin dag    



Presentation

Tjejtrissen, smedkvarten och resten av familjen.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7 8 9 10
11
12
13
14 15 16 17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards