Alla inlägg den 8 maj 2013

Av Fia - 8 maj 2013 14:47

Sökes!

En mkt strukturerad, pedagogisk och tålmodig person med administratörserfarenhet.

Du måste vara villig att ställa upp på årets alla dagar utom jul/nyår för att organisera livet för en väldigt aktiv men ack så oorganiserad 4barnsfamilj.

Familjen består av en projektledare på 37 år som försöker hålla alla bollar i luften samtidigt utan att vara speciellt duktig på att jonglera. Jongleringskurs för familjemedlemmarna får gärna ingå i arbetet.


Förutom projekledaren så finns där en väldigt upptagen vuxen till som jonglerar sitt företag och trädgården som hör till hushållet men glömmer nästan allting annat. Han är lite av en professorstyp. 4 barn ingår också i arbetet. Alla deras aktiviteter(fotbolls och innebandyträningar, matcher för tre olika lag, scouter, simskola ) ska nogsamt planeras in och struktureras upp. All logistik kring dessa ska fixas samt att aktivitetskrockar ska redas ut och diverse avgifter ska betalas och föras in i familjens budget(som just nu inte ens finns...). 


I arbetet ingår också att utrustning för alla aktiviteter ska fixas i god tid så som målvaktshandskar/byxor, skor(grus/gräs/löpning/hiking/cykel/stövlar/promenad för att nämna några), matsäckar, gympapåsar, träningskläder, ytterkläder och matchställ. Det gör ingenting om man har ett ekonomiskt sinne!


Du arbetar hemma hos familjen under hela arbetsdagen(6-8, 14-21) eventuellt kan heldag bli aktuellt om något barn är sjukt. Du får gärna tycka om barn, vara beredd på att hjälpa till med läxläsning, lättare sjukvårdsarbete, matlagning och övriga sysslor som hör hushållet till.


Stor vikt fästes vid personal lämplighet!

Om du tycker att detta låter som nåt för dig, vänligen kontakta projektledaren för arbetsintervju. Ev löneanspråk skickas till professorstypen för (o)behandling  



Av Fia - 8 maj 2013 10:13

Igår roade jag mig med att göra en liten beställning på sommarkläder. Det kommer som sagt var behövas lite framöver och i vanliga fall kan man köpa lite pö om pö men det fungerar sämre när man ska vara borta i två veckor så jag har beställt lite till mig, mer till Ida           Jag blev så glad över att hitta vanliga fina klänningar med mer Alinjemodell än alla konstiga missklädsamma som finns ute i vanliga affärer. Mina barn passar inte alls i spolformade kläder, alltså som är breda över magen och smala över höften. De ser bara runda ut då.

Även Linnéa fick lite nytt även om jag inte vågade köpa så mkt. Hon ville ha klänningen som Ida fick som visas först och det förstod jag men den var slut i hennes strl.      


Nu är det bara resten kvar  Erik däremot är nog nästan klar. Vi fick ett lass med kläder från Hanna när hon kom så han har massor med tshirts nu  Emma får man nog släppa loss själv på Gränby med massa pengar så får hon köpa det hon vill ha. Hon brukar vara ganska ekonomisk så jag behöver inte oroa mig vad gäller den biten iaf  När det gäller Ben&Jerrysglass är det värre med den ekonomiska biten  


Igår tog vi också fram passen för att kolla så alla var giltiga. Nu kom dock kruxet. Barnens pass går ut i september. Vi kommer iofs hem i juni men kollar man på olika sidor verkar det finnas motsägelsefulla regeler för det här med passens giltighet efter hemkomst... Turkiska ambassaden säger att det ska gälla 6 månader(vi är torsk i såna fall), resebyråer säger 3(fungerar så när som på två veckor då) och så har vi den lilla boken som checkinpersonal har som säger att det bara behöver vara giltigt fram till hemresan. För att citera Di Leva "Vem ska man tro på, tro på, tro på när...." Karin, vad säger du? Du har ändå jobbat på Arlanda! Kan vi åka på våra pass eller inte? Det är lite skillnad på 400:- för bara Erik eller 1600 för alla barnen...


Jag har insett att jag kanske bör kolla upp försäkringen också? Förr var man tvungen att skriva ut nåt intyg från försäkringskassan när man åkte. Måste man det nu med? Och mobilen? Hur gör man enklas där? Karin, du är expert även här. hur gör du? Vi har samma abbonnemang.


Inser att det krävs ganska mkt förberedelse för att åka iväg med fyra barn. Har jag glömt nåt? Vaccinationer? Ska inte behövas mer än Hepatit A. Får kolla upp och skolsköterskan/bvc kan fixa det. Fast den tog vi inte de andra gångerna vi åkt? Däremot ska jag nog be om TB, dock inte innan resan utan sen för framtida behov.


Nu inser jag att jag är rätt tjatig. Det enda jag pratar om är resan. ni får ha överseende med det! Det går över   Vi gör massa saker hemma också, förutom fotbollen. Ida började spela fotboll i måndags. Det tyckte hon var skitkul men hon skulle aldrig gå tillbaka igen  Så reagerar hon för nya saker. Det var samma sak med skolan. Den var superrolig och jättejobbig och fröken var alldeles galen och hon skulle inte alls gå där  Hon kommer visst få gå på fotbollen framöver också.


I helgen hade vi en skylift hemma så den händige mannen fick måla om huset. Han är inte riktigt klar än men fint blir det. I helgen kommer en grävmaskin som ska gräva upp hela baksidan och långsidan(tror jag). Nu har vi ett land som bara duger till att odla kirskål i, buskar som är angripna och några stackars hallonbuskar som kämpar för sin överlevnad. Kirskålen har tom tagit livet av oreganon och myntan som nog är rätt livskraftiga ogräs annars. Nu blir det gräsmatta av hela skiten så kirskålen klipps ner konstant. Den tycker inte om det tydligen. Vilken otur  Vi ska föryngra bärbuskarna och plantera om hallonen också och fixa lite ny, bättre jord så saker man växa, iaf där vi vill att det ska växa. Det ska bli skönt att bli av med det dåliga samvetet och den otroligt fula baksida vi haft nu i flera år. Finns på bild i vinterskrud och snö gör som bekant allt vacker.    



Presentation

Tjejtrissen, smedkvarten och resten av familjen.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7 8 9 10
11
12
13
14 15 16 17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards