Alla inlägg den 29 april 2013

Av Fia - 29 april 2013 13:12

Jag har ju insett att vi åker till Turkiet om en månad... En resa på två veckor utan tvättmaskin... Fatta hur mkt kläder jag måste packa innan! Fatta hur mkt jag måste KÖPA innan resan? Fyra barn ska ha sommarkläder för två veckor. Enkel matematik 4barn*14 dagar=56 par trosor/kalsonger!!! Och då har jag inte räknat med att vissa producerar betydligt mer än 1 par om dagen... Dessutom kommer det ju behövas galet mkt shorts/tshirts och klänningar. Shit vad pengarna kommer rulla framöver. Jag fick hicka av tanken så jag har mailat runt lite på blocket efter pojkkläder i strl 104. Shorts har vi några i strl 74-92. De flesta passar nog på bredden men längden???? Måste prova lite tror jag. Tshirts och skjortor kan inte vara så dyrt heller.


Ida fyller år samtidigt som vi åker så nu vet ni vad vi önskar oss till henne! Kläder, sommarkläder! Strl 128/134 beroende på modell. Om farmor kan tänka sig att återuppliva minnet vid symaskinen syendes barnkläder så kan jag fixa tyg. Båda småtjejerna bor gladeligen i gamla hederliga A-linjeklänningar med eller utan ärm. Det är favoritplaggen i garderoben. Jag önskar jag litade tillräckligt på mig själv för att våga sy men det är nog bäst att låta bli  


Det är nästan så det kliar i fingarna efter att få sticka hem och inventera förrådet av sommarkläder i olika strl. Who am I kidding. Vi har ju rensat ut massor så det finns säkert ingenting   Kankse blir lite shopping i Turkiet också men hittills har inte deras kläder imponerat på mig- alls.

Av Fia - 29 april 2013 10:07

Klämdag så här mellan helgen och Uppsalas största folkfest. Imorgon är det Sista april som vi säger i stan. Resten av Sverige kallar det visst Valborg  Jag tänkte tillbringa dagen med att jobba lite faktiskt. Erik är på dagis och fritids är stängt men Ida får vara hos mormor över dagen. Planen var att vi skulle släppa av Erik först, skjutsa ut Ida till Rasbo för att sen åka vidare till jobbet. Planen var det. planen inkluderade INTE att bilskrället inte skulle starta. Behöver jag säga IGEN!?!?!?! Det är för sjutiioelfte gången det senaste halvåret som den bara strejkar. Sen börjar den fungera av sig själv sen i regel. Vi har bytt alla upptänkliga delar utan större framgång. Den måste vara den mest välservade bil som finns men ändå verkar den ha en egen vilja. Jag vrider runt nyckeln, motorn snurrar men sen händer inte ett skit mer. Gissa exakt hur sur jag blir då????


Jag fick gå och lämna Erik på dagis efter att ha ringt på skjuts. På vägen dit hittade vi en liten tuva som var alldeles lila av violer som ida och jag beundrade. Hem sen och väntade på bilskjutsen(tack mamma!). Jag kom till jobbet nästan i tid ändå så det är ingen större skada skedd och vi har inga elever heller men den där jäkla bilen ber om att få bli mosad till oigenkännlighet i en bilpress och jag kommer skratta under tiden det sker  . Jag tänkte börja mailbomba inköpsansvarige nu med bilar från blocket.


När jag kom till jobbet fick jag ett tips på billiga nagelprodukter så jag kikade in där. Webshoppar is the shit  ingenting får en på så bra humör som att ligga lite före och om det dessutom blir till bra pris tänker inte jag klaga. Jag har klickat hem 24 nagellack, massa(tusentals) olika nageldekorationer/glitter/stenar (i   drygt 25 små burkar). Blir perfekt sen att ge bort till alla sommarfödelsedagsflickor som kommer snart. Borde gå att plocka ihop till ganska många presenter tror jag. Emma blev glad iaf och jag med  Bara komplettera med lite bomull, nagellacksremover och en fin påse att lägga det i. Jag är faktiskt skitnöjd eftersom jag är hopplös på att köpa presenter i tid. Det blir alltid i sista sekunden eftersom tiden sällan räcker till. Man kan ske skulle göra sånt här oftare och ha ett litet presentlager hemma istället? Ingen dum idé faktiskt!

Presentation

Tjejtrissen, smedkvarten och resten av familjen.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards