Alla inlägg den 26 april 2013

Av Fia - 26 april 2013 13:36

I dagarna tre har nu skolinspektionen varit på skolans alla enheter för att kolla att vi fullföljer vårt uppdrag. Det innebär att de intervjuar oss lärare och elever men också att de helt fritt får ströva runt på skolan, gå in på lektioner, undersöka lektionernas förberedelse, koppling till läroplaner, att vi lärare och övrig personal har skött arkivering, dokumentering osv in i minsta detalj. Gissa om det var varit lite nervöst ett par dagar.


Idag skulle de komma till vårt lilla hörn av världen och jag trodde att jag skulle ta det med ro. Besök i klassrummet är inget som jag hispar upp mig över i vanliga fall. Jag gick hem från jobbet igår men så på kvällen kom jag på att jag MÅSTE tillbaka till jobbet. Jag hade glömt att planera en lektion som jag i vanliga fall inte har men fått dagen till ära ändå. Dessutom ville jag städa undan lite extra, mer för egen del än för deras. Jag passade på att skriva ner en lektionsplanering för alla elever ocskå som sattes in i deras pärmar när jag nu ändå hade tid. Det skadar aldrig.


Just nu sitter inspektörerna och berättar vad de sett under dessa tre dagar med vår rektor. Vi ska dit och fika så jag är väldigt nyfiken på vad de kommit fram till. Lite vet jag. Vi har fått backning på våra åtgärdsprogram. Det får alla skolor. Jag gissar att vårat geografiska läge är ytterligare en nackdel eftersom vi ligger en bit ifrån varandra. Likabehandlingsplanen ansågs heller inte vara klar fast den är det så där är frågan om de har en gammal? I övrigt ska det bli spännande att se vad som kommer fram under mötet. Man kan välja att se det som kritik. Jag föredrar att se det som utvecklingsområden. Vad vi kan arbeta med för att det ska bli ännu bättre än vad det är idag. Vi ÄR bra men vi kan absolut bli bättre.

Presentation

Tjejtrissen, smedkvarten och resten av familjen.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards