Alla inlägg den 12 april 2013

Av Fia - 12 april 2013 11:12

Häromdagen mailade jag Umeå universitet för att kunna skicka in och bli klar med min sista poäng. Plättenkelt trodde jag. Trodde jag med betoning på imperfektformen. Nu visade det sig att jag inte kunde göra det längre utan jag måste söka nåt som heter VAL(vidarutbildning av lärare). Där gör man så att man tittar på vad jag har läst, min arbetslivserfarenhet och sen bygger man upp en studieplan efter det. Tyvärr kunde jag inte göra det i Uppsala utan antingen sthlm eller Umeå och en drös andra skolor. Jag kommer välja Umeå i första hand och Sthlm i andra. Om du undrar varför så är det helt enkelt så att det vore trevligt att åka upp dit en gång till och besöka universitet igen och jag tror faktiskt att jag kan ragga nån slags sovplats om det blir aktuellt. Jag har tre kusiner där uppe och de har släktingar så jag lever på tron och förhoppningen att vi ska lösa det.


Enda kruxet med ansökan var att sista ansökningsdag var nu på måndag och i ansökan skulle jag bifoga tjänstgöringsintyg från löner och från min nuvarande chef. Löneexet körde jag en fuling på. Jag ringde svärmor eftersom hon jobbar på lönekontoret och hon ger mig mitt ex på lördag när vi träffas   Chefens hoppas jag blir klar idag på eftermiddagen annars får jag komplettera det sen då. Måste ju gå?


Det ska bli intressant att se hur min studieplan kommer bli. Kommer jag få göra om hela kursen på 10p trots att jag redan har 9 eller kommer jag få tillgodoräkna mig min enda poäng baserat på mina år som arbetande lärare? Troligen inte det sista men jag hoppas iaf att jag ska få göra min enda poäng och bli klar men tror väl mer på att jag får göra om hela kursen. Den som lever får se! Först ska jag bli antagen.


För övrigt har jag börjat titta på ny telefon till Emma och försökt beställa nytt simkort till henne också. Erik lyckades med bedriften att stoppa in Emmas mobil i mikron hemma hos Karin när vi var där på besök. Det blev väldigt häftig rekation av det, långt mer än vad  jag tror att Erik själv trott. Det blev blixtar och dunder och inte fullt så magiska under. Mobilen smälte, exploderade och brann till oigenkännlighet. Mikron blixtrade rätt bra den med och glastallriken som man lägger maten på smälte sönder. Det visar en del hur varmt det blev   Resultatet blev iaf att Emma står utan telefon men lånar vår reservtelefon just nu. Däremot bör vi fixa en ny och jag funderar på samsung galaxy ace som är i rätt prisklass och med en 5megapixelkamera som är viktigt för Emma. Nytt simkort har jag också försökt beställa men halebop hävdar att mitt eller emmas nummer inte är registerade där. Konstigt! Då borde vi slippa räkningen också eller hur  Måste ringa dit antar jag.



Presentation

Tjejtrissen, smedkvarten och resten av familjen.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards