Alla inlägg den 10 april 2013

Av Fia - 10 april 2013 14:02

Nu har jag precis mailat Umeå Universitet. Varför i hela friden undrar säkert du? Hon bor väl i Uppsala? Jo, jag bor i Uppsala och jo, jag har ett jobb och nej, jag tänker inte börja plugga igen. Även om jag iofs skulle kunna tänka mig det så tycker nog CSN inte att det är ett bra förslag eftersom jag inte får några pengar därifrån. Förresten, det är nog inte bara CSN som tycker att det inte är en bra idé. Min bank tycker nog inte heller det eller barnen eller jag själv förresten. Den enda som kanske skulle bli nöjd är väl svenska staten eftersom jag skulle bli värsta kassakon i räntor på oavbetalda räkningar och Kronkalle kanske som får ytterligare en kund  


Nej, men jag läste vid Umeå universitet när jag läste till lärare för lite drygt 12 år sen. För fem år sen försökte jag att söka om lärarexamina och fick avslag. Det blev en smärre chock. Det visade sig att jag saknade en sketen lite poäng för att få godkänt. En liten poäng av 181. Eftersom lärarutbildningen är på 180p och jag har 180 så har jag inte skärskådat utdraget från registret så noga men det visade sig att jag ska ha 181p. Tydligen sånt som händer att de trycker in lite extra poäng här och där   Shit happens eller nåt. Data hade vi om du är intresserad. När jag började läsa lite noggrannare visade det sig att jag saknade en poäng på lärarkurs 2 den engelska delen. Det var en inlämningsuppgift som jag gjorde ihop med några kursare och samtliga där fick poäng men inte jag som de nog missade att rapportera. Jag blev uppmanad att komplettera med arbetet. Hem och rota. Visst brukar man spara skolarbeten flera år efter man slutat och ffa när man flyttat tre ggr under tiden? Eller inte? Jag hade det inte iaf. Jag kommer ihåg när jag slängde kartongen faktiskt där det låg för att den hade möglat i garaget. Om du läser här Helén så gjorde vi det ihop och du kanske har en kopia? Nåja, nu tänkte jag ta tag i det där förargliga sista poängfanskapet. För fem år sen mailade jag runt men sen fick jag byta jobb och sen kom Erik och på den vägen blev det. Bättre sent än aldrig, eller nåt. Nu tänkte jag ta tag i det för att kunna skicka in lärarlegitimationen...

Av Fia - 10 april 2013 10:29

Jag har mobilen full med bilder men jag kan inte använda dem. Orsaken? Appen som hör till bloggen stänger ner sig så fort jag vill lägga till en bild. Det är ganska irriterande och mkt opraktiskt eftersom hela inlägget försvinner samtidigt. Jag har felanmält men det verkar inte hända nåt heller vilket jag tycker är extremt dåligt. Är det inte meningen att saker ska fungera?


En annan sak som inte fungerar är facebook på mobilen. När jag är hemma och uppkopplad på trådlösa nätverket fungerar det klockrent men så fort det ska gå över till vanliga nätet så går ingenting längre. Jag gissar att det är en inställning nånstans men hittar inte den... Hjälp mig gärna!


När jag ändå är inne på tekniksupport så kan jag inte ändra lösenordet till eposten i mobilen... HJÄLP!!!!!!! Måste jag avinstallera och installera om då elller? Låter ju helt vansinne... Dessutom är både FB och mailen såna där som finns med från början och går inte att avinstallera så hur gör man då???


Bortsett från ett visst behov av teknisk support så är det rätt okej. Förkylningen håller sitt fasta grepp runt mina bihålor fortfarande men solen skiner, våren är runt hörnet(måste ju vara det för vintern kan inte hålla sig över sommaren väl???) och snart åker vi till Turkiet och värmen iaf så det så  Måste fixa lite pass och sånt till Erik bara för han har väl inte varit utomlands än va???? Hur länge har Karin och Yavuz varit gifta???? Måste väl vara typ 4 år. Jösses vilken bra koll jag har  Då finns det en risk att även nåt av våra pass måste uppdateras...


Annars då? Jag är glad att fotbollen kommit igång igen. 3 träningar i veckan för Emma och matcher på det. Hon spelar förutom i sitt eget lag även i F00. De har ingen målvakt så Emma får lite extra träning. Det blir väl rätt mkt matcher när säsongen kommer igång gissar jag men inte mer än förra året då hon stod i två serier med. Då var det i båda serierna i F01laget men nu blir det en serie där för 9manna där Emma står och så en 7manna där en annan målvakt står. Detta för att Emma ska kunna lånas ut till f00laget. Emma är nöjd som får utvecklas och tränarna är nöjda. Jag är också nöjd för fotboll är fasiken så mkt roligare än innebandy  


Imorse konstaterade jag att jag måste tvätta bilen. Helt ärligt, jag skiter i hur bilen ser ut på utsidan. Det kan hänga lerkockor från den utan att jag bryr mig så mkt. Visst är det trevligt med fin bil men då måste man ju liksom tvätta den minst en gång i veckan. Vem hinner det liksom? Insidan ser ut som en soptipp efter en dag så där har jag givit upp   Idag när jag skrapade bilen. Jo, jag måste fortfarande den 10/4 skrapa bilen på morgonen!!!!!! När jag skrapar ena sidorutan så inser jag att skrapan blir alldeles brun... Fönstret är så skitigt att jag nu när jag skrapat ser lera på rutan  Min gräns är nådd! Frågan är bara om jag ska byta bil med den händige mannen en dag för att han ska kunna byta däck och städa bilen samtidigt eller om jag ska svänga förbi macken och köra igenom en sån där läskig tvätt? Jag och Linnéa gjorde det och vi hade väldigt roligt. Både hon och jag lät ganska mkt i den. Det låter ju galet mkt för det första men sen finns det ju diverse överraskningsmoment också som höll på att skrämma skiten ur oss  



Presentation

Tjejtrissen, smedkvarten och resten av familjen.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards