Alla inlägg den 7 april 2013

Av Fia - 7 april 2013 11:04

Jag passade på att bli sjuk när jag kom hem från Småland just för att jag inte skulle inbilla mig att det var okej att bara vara ledig på lovet. En dag hemma fick jag med ont i halsen, ont i huvudet och så där småhängig som mna blir av en förkylning innan det smällde till och febern och huvudvärken från helvetet kom. Jag däckade kl 7 i fredagskväll, sov fram till 1 igår innan jag klart yr i huvudet klev upp för sååå länge kan man bara inte ligga i sängen   Gårdagen tilbringade jag görandes så lite som möjligt. Jag försökte vika tvätt men blev så himla yr av det lilla att jag fick lägga mig i soffan en stund. Hur patetisk är man inte då? Däremot slapp jag febern även om orken inte fanns där. Bara värsta förkylningen jag haft sen jag var liten tror jag. KOmmer inte ihåg sist som det kändes som ansiktet tryckts in i ansiktet som värsta persern, öronen slog lock pås ig eftersom jag var så totalt täppt att ingenting hjälpte. Nässpray i dubbel dos hjälpte en halvtimme- max!

Idag är det mkt bättre. Fortfarande lite trött. Fortfarande täppt men inte som igår och näsan verkar ha sagt upp sig för jag blöder näsblod lite nu och då. Inte helt oväntat eftersom jag överdoserat nässprayen hur mkt som helst för att slippa värsta öronvärken/bihålorna. Borde köpt sinova men orkade inte pallra mig iväg till apoteket. Ja, ja. Som vanligt så är det inte dödande är det iaf härdande  


Här hemma tänker vi massor på en vän till oss. Hon har fått tillbaka sin cancer. Efter tre år som cancerfri har de hittat metastaser på thoraxväggen och opereras på torsdag. E, vi tänker på dig/er. Massor! Hela tiden! Ska bli kul att träffa dig den 14 igen och hoppas att du orkar med oss och vårt kackel   


Idag väntar jag på att Loppan aka Emma kommer hem från Floorballgames i Linköping. Igår kväll kom de vidare till kvartsfinalen så vi får se hur det går idag. De har spelat klart men inga resultat har dykt upp än. Jag hoppas att hon haft det toppen men soffan var väldigt tom utan henne igår  



Presentation

Tjejtrissen, smedkvarten och resten av familjen.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards