Alla inlägg den 15 mars 2013

Av Fia - 15 mars 2013 18:39

Vi har fått ett litet annorlunda vokabulär hemma sista tiden. En vanlig fras är: Noppen jymmej! En annan favorit är: Noppen pitten patt:-D Förstår du inte sista? Inte så vulgärt som man kan tro. Han är trots allt bara tre år. Snoppen sitter fast. Det verkar vara ett rätt vanligt problem. Undra om han sätter sig på den eller nåt;-) Rymmer gör den tydligen oxå. Skulle ni se en liten mininopp vara ute på rymmen kan ni gärna lämna tillbaka den;-)

Av Fia - 15 mars 2013 08:18

Våra morgnar är inte roliga. Jag erkänner men vi är inte perfekta familjen vid den tiden på dagen. Inte nån annan tid på dan heller kanske men då är det nästan katastrof. Imorse rusar man iväg genom morgonens bestyr som vanligt. Erik ska ha kläder på sig. ida ska ha kläder på sig. Diverse matsäckar, gympapåsar, läxor ska packas. Förhöra sista delen av läxan man inte hunnit med innan osv. När vi till sist är klara för att gå får jag frågan från Ida. Följt av "Kommer du för sent idag?" Jag stannar upp, kommer ut ur tunnelseendet som har en tendens att infinna sig på morgonen och kikar på klockan. Den står på 07:23. Vi är tom tidiga! Min lilla Gullfia har bestämt sig för att jag inte ska behöva tjata idag. Hon klädde på sig själv. Hon åt frukosten utan att jag behövde bråka. Gud vad jag skäms! Här försöker hon så mkt hon kan och jag ser inte ens det! Jag ska nog ge henne en överraskning idag tror jag som tack. Måste iaf köpa present till ett kalas idag så jag fixar nog det till henne samtidigt. Får göra det när vi åker och handlar med jobbet. Gullhönan  


Presentation

Tjejtrissen, smedkvarten och resten av familjen.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15
16
17
18 19 20
21
22 23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards