Alla inlägg den 14 mars 2013

Av Fia - 14 mars 2013 14:52

Satt och roade mig med vad jag läste för ett år sen och reagerade lite kring vad jag skrivit. Det var barnen som behövde klippa sig, jag behövde klippa mig och Ida sög på håret och kletade in mat i det. Same same ett år senare. Ingenting förändras tydligen  Däremot står det sist i stycket att jag vill bli av med min man???!?! WTF tänkte jag? Vad betyder det? Tills jag kopplade ihop att jag menade man som i kalufs och uttalas med långa aaaaa och inte älsklingen  

Av Fia - 14 mars 2013 11:22

som ett stort mörkt moln utan ljuspunkter och ljusa kanter. Så har det varit på jobbet sista tiden. Det är ganska svårt att hitta glädjen då. Det är då man uppskattar de där små ljusglimtarna och man får så mkt energi från eleverna att man nästan tror att man ska spricka av glädje bara för att de klarat ett litet delmål i studierna eller man ser en förändring. Idag har jag fått båda så idag är en toppendag. Idag firar vi både ett godkänt delprov i engelska där jag aldrig trodde på ett betyg och att vi ser tydliga skillnader i arbetsförmåga.


This too will pass! är mitt ledord i livet  när det är tungt. Tänk så rätt man har. Ingenting varar för evigt, varken glädje eller sorg. Mitt andra ledord är "Ingenting är omöjligt. Går det inte så går det på ett annat sätt." Det är det som gör att jag fortsätter kämpa. Jag ger aldrig upp. Det finns inte i mitt vokabulär helt enkelt  Oftast en enorm tillgång men ibland är det också en nackdel. Ibland är det kanske lite bra att släppa taget.

Presentation

Tjejtrissen, smedkvarten och resten av familjen.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15
16
17
18 19 20
21
22 23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards