Alla inlägg den 26 februari 2013

Av Fia - 26 februari 2013 14:06

Jag fick ju en extra dag hemma efter lovet och det var himmelskt skönt även om det innebar att jag fick lyssna på Emma när hon körde Gustavsbergsbussen. Jo, hon är magsjuk nu. Idag har jag konstaterat att vi nog måste börja dra ner på vår ambitionsnivå och allt täckande för varandra på jobbet för jag var inte den ende sen legat hela lovet eller som är totalt utdränerad på all energi hela tiden. Det går liksom inte att skylla på sömnbrist när man sovit 8 timmar och ändå är lika trött. Det beror heller inte på att man är otränad för då blir man lat men inte trött. Inte denna förlamande trötthetskänsla. Nåja, snart kommer våren, solen, värmen(nåja...) Snart nog sitter vi ute på bänken och gassar sol igen och har våra a-lagsmöten i solens glans med solglasögonen på oss. Snart!


Jag har också varit ensam vuxen hemma tre dagar. Jag får nog lov att hålla med min kollega idag som tyckte att det var bra gjort av maken att ha klarat klassikern. Det var också minst lika bra gjort av mig som också klarat den, fast på ett annat sätt. Det tackar jag för  


De här tre dagarna har inte varit ngn dans på rosor med sjuka barn men allt går som bekant och går det inte så går det ändå  Att vara själv på dagarna och kvällarna är vardagsmat. Det är jag jämnt så där var det ingen skillnad. Det som tog kraft var morgnarna. Tre av barnen är ingen fara. Det är Ida som är kämpig. Det krävs en person på henne på morgonen för att få det att fungera. Nu var det bara jag som skulle fixa allt. Det finns i det läget ingen möjlighet att låta nåt fallera. Allting måste förberedas. Det blir väldigt tidig morgon för mig som ska fixa ordning mig själv och frukosten innan jag väcker barnen, klär på dem och sen tillbringar resten av tiden med att få ordning på Ida. Imorse dessutom hade jag missat att det var friluftsdag  Det kläckte hon ut sig i morse. De skulle åka skridskor. Gissa hur många tusen tankar som far runt i huvudet på en. Har vi några skridskor till henne? Var det verkligen hennes klass som skulle åka? Sexårs brukar väl inte åka på friluftsdagar? Var kan skridskorna finnas om det finns några? Hur hinner jag upp på vinden innan Erik kommer farandes och klättrar upp? Hur ska jag hinna? Matsäck, herregud, ungen ska väl ha matsäck?????? Vad ska hon äta? Har vi nåt hemma? Kan man ge henne mackor? Samtidigt får man inte med en min visa att man är stressad för då far Ida iväg 10 ggr värre än innan och allting, precis allting flyger iväg och hela morgonen och schemat är förstört. Det gick sådär...Skridskorna hittade fram tack vare Linnéa som letade på vinden. Däremot kom stormen över hjälmen. Hjälmen låg i en bil i Dalarna och av 4 hjälmar i familjen fanns inte en enda... Eriks var på dagis men Emmas och Linnéas var borta. Jag satte på Erik kläder och skickade ut honom i förväg(nej man får inte skicka ut en treåring själv men nu var det det eller fullständigt kaos) samtidigt som jag blev arg över att tre av fyra hjälmar var borta, Ida bröt ihop och tja, jävla friluftsdagar säger jag bara!  Kan man inte åtminstone skicka hem en lapp om det liksom? I tid?! Inte dagen innan som min vimsmaja glömmer bort i skolan och kommer på samma morgon... Vet ni vad jag längtar efter? En jäkla morgon som flyter på, där vi kommer iväg utan att jag fått tjata ihjäl Ida eller mota henne framför mig för att ingenting händer annars. Eller jo, det händer en jäkla massa men inte rätt saker! Kan man få assistent i hemmet varje morgon? Gud så skönt det skulle vara! Att få släppa Ida en stund och bara vara mamma. Jo, jag är mamma till ida också men eftersom hon kräver rätt mkt på just morgnarna så blir det på ett annat sätt än med övriga. En resurs liknande den hon har i skolan fast hemma vore super! I en fantasivärld... Jag vill också njuta av denna glada, spralliga, fantastiska unge med en fantasi som slår de flesta författares.


Presentation

Tjejtrissen, smedkvarten och resten av familjen.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5 6
7
8 9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24
25 26
27
28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards