Alla inlägg den 11 februari 2013

Av Fia - 11 februari 2013 12:32

Förra veckan var det dags för hörselskoj. Då träffas alla hörselskadade barn som går intregrerat i vanliga skolan på Linnéas skola och leker med varandra, de har lite miniföreläsningar om örat och hörselskador, olika typer av hörapparater osv. Mest leker de nog   Linnéa tycker att det är roligt att få träffa andra som också är hörselskadade trots att hon själv går i hörselklass. Det blir väl andra kompisar gissar jag. Förra veckan ville hon absolut gå iaf när jag frågade om hon ville vara med vanliga klassen istället. Då började hon säga nåt men avbröt sig och vägrade fortsätta. Jag blev så sjukt nyfiken och undrade vem hon ville träffa. Har gått och grunnat sen dess och idag fick jag veta! Jag fick ett mail från en av mammorna och där fanns det ett par bilder och att det uppskattades att Linnéa tog så väl hand om deras flicka när hon var på hörselskoj. Flickan M och Linnéa har träffats några ggr iofs men eftersom M är lika gammal som Ida trodde jag nog inte att det var henne Linnéa hade tänkt på. Tänk så fel jag hade! Tänk så glad jag blir!


Annars har vi haft en fullständigt vanlig helg. I lördags var det träning för Emma och vi andra segade mest runt tror jag. Linnéa har kört fast lite på matten så vi tragglade lite där. Jag letade rätt på några olika siter på nätet som hon kunde lära sig på. Det gick rätt bra och får vi bara fortsätta träna så släpper det nog snart.


Igår började dagen i gryningens timma med att Emma skulle spela match. Det var samlig före klockan 8 tom så vi fick lov att bli morgonpigga. Däremot storspelade tjejerna och motståndarna men våra tjejer avgick med segern med 5 mål mot 4. Det var en skön och väldigt spännande start på dagen. Efter det åkte vi hem, grejade runt lite, räknade ltie mer matte innan det var dags för Ida att sjunga i domkyrkan. Det var familjegudstjänst och barnen sjöng väldigt fint. Erik fick med sig en Barnens Bibel också hem eftersom det var utdelning till alla barn födda 2009. Vi hade glömt att meddela innan men det gick fint ändå. Han är mäkta stolt över sin bok.


När vi kom hem från kyrkan fikade vi och eftersom klockan då var halv 5 blev allting förskjutet. Middagen kom inte på bordet förrän 7 och då hade Ida och Erik härjat löst på lekrummet. resultatet blev att alla deras leksaker och korgarna där leksakerna låg låg slängda i en stor hög bredvid Eriks säng. Det gick inte ens att ta sig fram till sängen. De fick tillsägelsen att städa vilket inte skedde. Efter många vändor tjurade jag ihop. "Antingen städar ni rummet eller så får ni vara utan TV och dataspel en vecka!" Ida utbrast väldigt argt och väldigt surt att hon minsann var trött och tänkte sova vilket hon okcså gjorde, utan middag...  Erik kom tassande efter en stund och ville äta innan också han kröp ner i sängen och somnade. Då får väl jag ett litet helvete en vecka då utan tv och konstant tjat från Ida. Skoj! Otroligt genomtänkt av mig. Snacka om att skjuta sig själv i foten! Alla leksaker ligger också kvar så tyvärr lär väl historien upprepa sig ikväll  


Även Linnéa kröp ner i sängen igår utan middag. Den stora tröttheten har slagit till. Innan vi bytte skola var det en konstant kamp mot tröttheten men sen dess har det varit helt okej. Visst är hon fortfarande trött ibland men hon orkar leva ett vanligt liv med kompisar och aktiviteter. Igår gnällde hon precis hela dagen, allting var tråkigt och ingenting var bra. Strax innan maten var klar gick hon och lade sig för att vila i min säng och somnade. Där sov hon till kvart i åtta i morse. Det är nästan 14 timmars sömn. Idag var hon sig lik igen så jag hoppas att det bara var en engångsföreteelse. Lite extra trötta är vi väl alla nångång!

Presentation

Tjejtrissen, smedkvarten och resten av familjen.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5 6
7
8 9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24
25 26
27
28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards