Alla inlägg den 8 februari 2013

Av Fia - 8 februari 2013 13:05

Så där nu har jag skrivit av mig en vända och inte publicerat det. Det var inte värt att läsa heller för jag var så jäkla arg och det innehöll en hel del personliga påhopp, namnkallande och vackra ord så här på fredag em. Nu känns det bättre  


Idag har jag nog hunnit avverka en liten del av mina låååånga lista på att görasaker på jobbet. Jag har fått lära mig hur man skriver ut elever, hur man skickar CSNvarningar och indraget CSN. En hel del övrigt har jag fått gjort också vilket är skönt även om det inte är klart eftersom jag behöver lite underskrifter. En hel del dokumentation från möten, samtal och ageranden ska också göras men snart så   Vem var det som inbillade sig att lärare var lärare? Långt utöver hälften av min tid går åt till möten, dokumentation och kontakter av olika slag. Det är inte klokt egentligen när inte en enda av mina högskolepoäng handlade om kuratorsuppgifter eller samtalsmetodik. Vilken tur att man lär sig!


Nu är det snart helg! Den här dagen har varit en sån berg och dalbana att jag mest känner för att däcka i soffan och supa mig full. Nu lär inte det hända för jag dricker liksom inte men jag kan ju fantisera  Ibland vore det skönt att dränka sina sorger för en stund även om jag misstänker att de finns kvar efteråt och mest troligt har ökat i antal.


I helgen ska vi också försöka hinna trycka in en match på söndag morgon, Ida sjunger i kyrkan på söndag kl tre. Vi ska också försöka hinna med en sväng till Öregrund för att hälsa på svärfar och ut till Rasbo för att  byta bil. Vår bil har gått sönder igen!!!! Nu vägrar den starta. Jag tänkte försöka hinna snacka lite med den i helgen också och hota med bilskroten om den inte börjar fungera. Själv tror jag nog att den bara jublar för jag tror att den tycker att den är värdig att gå i pension nu. Det är en riktig lånmilare med över 30000mil bakom sig även om den inte är sååå gammal. Jag tycker ju inte att en bil från senare delen av 90talet är så farligt gammal även om jag inser att den kanske är det ändå. Ska vi köpa ny bil kanske? Är det dags att börja leta? Vad vill vi ha då? En likadan? En 9 sitsig,7sitsig eller en 6sitsig? Personligen har jag aldrig tyckt att bilen är för stor men däremot lite för liten ibland när det ska skjutsas och hämtas och ha sig. Ett större bagageutrymme skadar ju inte heller. Eller ett smidigare sätt att fälla/ta ut sätena. Stow and go verkar himla smidigt där man bara fäller ner det i golvet  Nu måste man lyfta ut sätena för att kunna packa in och dels är sätens förbaskat tunga så jag orkar inte lyfta dem och då blir jag beroende av en händig och STARK man som ska göra det istället. Det gillar jag inte! Kan själv har inte gått över hos mig än  


Nu är jag iaf klar med vad jag kan göra idag så jag tänker åka hem och ta helg. Njuta av lite lugn och ro och laga en kebabtårta som barnen vill ha. Jag vet själv knappt vad det är men det ger sig nog. Det var nåt med dip, hönökaka, kebab, grönsaker(kebabtypiska antar jag?) och säkert kebabsås???? Nåt lär det bli gissar jag! Låter lite som smörgåstårta för mig och det är ju himla gott så jag blev inte så svårövertalad. Barnen däremot brukar inte gilla smörgåstårta så jag kanske får hela själv  





Presentation

Tjejtrissen, smedkvarten och resten av familjen.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5 6
7
8 9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24
25 26
27
28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards