Direktlänk till inlägg 30 januari 2013

Lugna gatan

Av Fia - 30 januari 2013 12:32

Vab för mig är förenat med hulkande barn, febriga och förkylda barn och det finns ingenting alls mysigt med det. Har verkligen inte alls förstått varför alla säger att det är så himla mysigt att vara hemma. Jag gissar att mina barn inte är så annorlunda än andra med att vara griniga som få, tjuriga, trotsiga och allmänt överjäkliga när de inte mår så bra? Fullt förståeligt och visst är det skönt att vara ledig en dag ibland men mysigt, nja.


Idag är det däremot precis det. Jag är hemma med Ida och Erik. Ida har varit magsjuk. Hon kräktes i söndagsnatt, måndag dag och natt och sen dess har det varit lugnt vad jag vet. Igår var hon lite trött så klart men annars full fart. Imorse tog hon sovmorgon och sov till kl 8 och efter det har det varit lugnt hemma. Jag har gått runt och skrotat. Tvättat lite, diskat lite, städat lite, spelat lite mobilspel. Vid 11 ville Ida gå ut i ösregnet så jag klädde på Erik samtidigt och de försvann ut en timme. Jösses vad skönt! Så kan jag tänka mig att ha det lite oftare  


När de kom in var det dags för lunch så vi värmde på lite mat, åt och sen stoppade jagi säng båda två efter en saga. Nu är det lugnt igen  I Eriks säng har jag bäddat med vaxad frotté så nu sover han utan blöja också. Får se om han kissar ner sig eller klarar det. Han har klarat sig finfint utan blöja faktiskt. Det enda han inte klarar är det stora och då underlättar det ju att han är regelbunden som en klocka. Blöjan är på tills han gjort sitt på morgonen. Superduktig och gissa om jag längtar tills jag slipper byta blöjor?! Jag må älska barn men nu börjar jag se fram emot att barnen blir lite större faktiskt. Ingen bebislängtan längre även om det är mysigt det med. Jag får låna istället och lämna tillbaka när blöjan luktar illa eller bebis skriker för mkt  


Förresten glömde jag skriva ett inlägg igår. Jag gör det nu istället.


Grattis älskade Emma på din födelsedag!!!!


Nu är hon 12 år! Tänk vad mkt som hänt sen vi fick en liiiiiiiiiiiten flicka på knappa 3 kg och som drog strl 44 i kläder men strl 3-6mån i fotstorlek. Vår lilla Ms Bigfoot som de döpte henne till på BB  På lördag blir det kalas!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fia - 4 juli 2017 18:38

Jag slutade skriva eftersom jag helt enkelt inte hade nåt att berätta. Vem vill läsa om när jag jobbar, jobbar och jobbar liksom? Ingen. Ekorrhjulet det gångna året har inte varit klokt. Vakna, jobba, hämta ungar, laga mat, skjutsa ungar och sen sova...

Av Fia - 19 januari 2017 08:52

4 novemeber började jag en jäkligt besvärlig resa. Den där man kämpar mot kroppen och vågen. Resan för att gå ner i vikt. Jag vet att jag har allting mot mig. Jag äter redan bra men ser ut som en medicinboll. Läkare, flertalet, säger att jag är en öv...

Av Fia - 28 november 2016 08:13

Vi har bestämt oss för att flytta, tror vi iaf. Huset vi bor i kräver sjukt mkt jobb. Huset är i halvdant skick. Det finns inte ett enda rum där det inte behöver fixas nånting. Vissa rum saknar värme, andra saknar förvaring som måste platsbyggas meda...

Av Fia - 19 oktober 2016 15:21

Emma har bestämt sig för att byta klubb. Hon har nu provtränat med båda klubbarna men beslutet kom i måndags då hon kände att hon litar på tränarna i ena laget. De är schyssta och tillmötesgående. Tjejerna i laget är också välkomnande och de tränar h...

Av Fia - 11 oktober 2016 13:54

Jag som alltid har sån skrivklåda har senaste månaderna inte haft tid att skriva. Hemma är det fullt ös och på jobbet är det ännu värre. Jag har vid ett par tillfällen "tagit ledigt" från kvällsaktiviteterna och ägnat kvällen åt att bara vara, ladda ...

Presentation

Tjejtrissen, smedkvarten och resten av familjen.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4 5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21 22 23
24
25 26 27
28 29 30
31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards