Alla inlägg den 28 januari 2013

Av Fia - 28 januari 2013 09:30

I torsdags när jag handlade köpte vi lördagsgodis som jag sen ställde upp i skåpet i väntan på lördag. De tre små visste inte ens om att det fanns där och den stora kan behärska sig så jag trodde det skulle fungera. När vi kom hem från matchen Emma spelade i lördagskväll och konstaterade att klockan var åtta men varken middag eller nåt annat var fixat men godispåsen upphälld blev jag så där glad igen    Middagen blev värsta lyxmiddagen med halvkokta makaroner och iskalla köttbullar. Om nån undrar varför jämlikheten inte kommit längre hemma hos oss beror det till stor del på maten. Jag väljer att laga maten i rent självförsvar! Det övergår faktiskt mitt förstånd hur nån kan misslyckas med makaroner och färdiga köttbullar. Hur kan man vara så extremt dålig på matlagning? Jag skulle inte bli förvånad om pulverpotatismoset brändes vid.


När vi ätit upp middagen åkte godisskålen fram. Enda kruxet var bara att den nästan var tom... Mina barn är godisråttor. Alla utom Erik som nog gladeligen väljer morotstix istället. Varför slutade man göra såna????? Gissa på en skala exakt hur glada tongångarna var när skålen innehöll några godisar på botten?!


Ungarna tillbringade gårdagen med att sprida ut leksaker över precis hela huset. Det såg ut som ett bombnedslag med enda undantaget att såna brukar vara tomma. Det var inte vårt hus. När jag tog fram spenaten till lasagnen sade jag att om de hinner städa hela huset innan maten är klar så åker jag och köper godis. Jäklar i min låda vad det gick undan. På en halvtimme var huset städat, alla rum, inklusive lekrummet där Erik sov. Undra om jag kan använda den metoden varje lördag  ungarna fick sitt lördagsgodis på söndagkväll. Jag gissar att det blev lite mkt godis för Ida. Hon hade varit på kalas igår och ätit både tårta, kakor, bullar och godis. Inatt kom allting i retur  Vi hoppas att det bara var kakorna och godiset för hon kräktes en gång och sen dess har det varit lugnt. Det luktade inte ens illa i sovrummet tydligen utan mer tuttifrutti   


Tydligen hade Emma vaknat inatt för hon när jag väckte henne i morse var hon precis som Lotta på Bråkmakargatan. Ida har förstört min födelsedag! Hur kan man vara så jäkla dum att man gör det två gånger på raken. Hon var inte direkt villig att inse att kräkas är nog inget som man gör bara för att jävlas. Vi får se hur vi gör med hennes födelsedag imorgon. Vi får ta ett beslut ikväll. Firad blir hon iaf men kanske inte imorgon av släkten. Det är svårt att garantera nåt vad gäller frihet från magsjuka så här års  Å andra sidan får hon gå på träningen som hon ville och Linnéa på scouterna så inget ont som inte har nåt gott med sig!



Presentation

Tjejtrissen, smedkvarten och resten av familjen.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4 5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21 22 23
24
25 26 27
28 29 30
31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards