Alla inlägg den 10 januari 2013

Av Fia - 10 januari 2013 17:48

Idag har Erik klarat sin första dag på dagis utan blöja. Gick finfint. En olycka på hela dagen, av det större slaget men inget kiss:-) Hemma däremot går det inte lika bra. Här finns inga kompisar som oxå tränar:-D

Av Fia - 10 januari 2013 09:13

I måndags gjorde de entré. Byggjobbarna. De kom klockan 8 och skulle enligt egen utsago byta fönster. Jag kan verkligen ingenting om snickeri. Det erkänner jag villigt men jag reagerade när de sade att de skulle byta fönster. Kan man ens göra det innan man har isolerat om och bytt panel??? Kändes lite orimligt. Det är ganska svårt att gissa hur tjock väggen kommer bli. Ännu svårare att hänga fönstren i luften där väggen kommer att sitta   Jag åkte till jobbet och sen på eftermiddagen ringde Emma. "Mamma, de river panelen på baksidan!" Jag ringde maken som ringde snickaren. Jo, det hade blivit ett litet missförstånt. Enda kruxer är bara att vi hade budgeterat för att riva panelen själva... Nåja, det löser sig väl nåt århundrade. Hoppas att vi inte får så många överraskningar i övrigt. Mer än att de rev ner telefonledningen också så vi saknar hemtelefon då förstås... Ring gärna mig men på mobilen. Men den är också trasig i micken så sms föreslås! Ringer man hem så svarar vi iaf inte   


Å andra sidan är byggjobbarna rasande snabba. Panelen rök första dagen och byggställningen bygdes upp. Allting ner till pappen revs. Andra dagen satte de upp en slags isoleringsskiva utanpå som sen ska täckas med mer isolering. Igår tog de en paus eftersom de annars skulle behöva riva mer panel innan veckan var slut men det är okej. Vi river gärna den själva i helgen!


En positiv sak som vi märkt är att trots att de gjort minimalt nu så rä väggen varmare än de andra! Om den där lilla isoleringsskivan märks så tydligt. Då undrar jag exakt hur illa det var innan????? Eller det vet jag ju. På golvet längs ena väggen har vi mätt upp minusgrader. Vattenskålen till djuret på besök frös faktiskt, inomhus. Blåser det ute så blåser det inne. Papper på golvet fladdrar över till andra sidan. Det ylar i huset när det blåser lite mer. Inte i skorstenen eller så utan från väggen och runt fönster. Det ska bli skönt att få lite varmt inne. Jag ser fram emot att få gå barfota utan att frysa. Å andra sidan har det sina fördelar också nu. Det behövs ju ingen ventilation och när solen skiner på våren värms huset upp väldigt fint  


Idag ska jag åka över till vår administratör och skriva under lite papper. Jag undrar bara exakt vad det står i dem? Är det att jag går upp till 90% tjänst eller? Vi skulle diskutera det men diskussionen verkar ha gått upp i rök. Det blir nog bra tror jag. Jag jobbar redan så mkt mer än jag ska så jag kan jobba som innan och få mer lön. Inte illa!  Däremot måste jag lämna in ett nytt vistelsetidsavtal till dagis idag. Får ta tag i det i eftermiddag när jag vet hur det står i papprena.



Presentation

Tjejtrissen, smedkvarten och resten av familjen.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4 5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21 22 23
24
25 26 27
28 29 30
31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards