Alla inlägg den 7 januari 2013

Av Fia - 7 januari 2013 13:17

Jag var på plats redan kl åtta en god timme innan mina kollegor men då hann jag å andra sidan avverka lite jobb innan vi kunde ta igen varandras ledigheter också   Strax efter var det dags för nästa avbrott. Jag var barnvakt till Emre en stund medan hans mamma var på informationsmöte på arbetsförmedlingen. Han tyckte väl att det var så där roligt på mitt jobb. Ny miljö och så elaka tant Fia dessutom   Näe så farligt var det nog inte men han var redigt trött så vi tog oss en promenad istället. Helt otroligt skönt att få komma ut och röra på sig kände jag så vi strosade runt i Kåbo. Först en vända till affären för att sen fortsätta genom massa olika parker och gå förbi diverse museum. Vi hann med Botaniska också och några varv runt huset där för att han skulle somna. Somna gjorde han och sov en halvtimme innan han kom in igen och undersökte hallmattan ordentligt. Handen gjorde lite ont sen eftersom mattan var lite hård i stubben. Lagom till blöjbytet var avklarat kom hans mamma tillbaka. Jag tror att hon väntade med flit tills blöjan var bytt  


Nu ska jag surfa runt efter lite olika filmer på temat realism/samhällskunskap/litteraturhistoria/historia/svenska. Några tips? Vi har kommit fram till Slum dog millionair, Oliver Twist, På heder och samvete, Blood diamonds. Kom med förslag! Det får gärna vara från olika tidsepoker, olika länder och världsdelar och belysa samhället.

Presentation

Tjejtrissen, smedkvarten och resten av familjen.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4 5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21 22 23
24
25 26 27
28 29 30
31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards