Alla inlägg den 4 januari 2013

Av Fia - 4 januari 2013 16:23

Jag kan lova att vi verkligen har just jullov här hemma just nu. Vi är lediga på alla sätt som går. Ingen träning, inga matcher sen cupen, inga måsten, inga tider att passa. Underbart skönt och barnen har gjort mig glad och sovit på morgonen så ingen går upp förrän kl 9. Jag hinner kolla klart på filmen på kvällen och ändå somna och sova mina 9 timmar(lyx!) och vakna av mig själv INNAN barnen vaknar. Erik vaknar iofs samtidigt som mig men han vaknar när jag går upp eftersom han är ett litet plåster nattetid. Han väcker mig ofta på natten och vill ligga på min arm. Jättemysigt- en stund men sen vill jag ha tillbaka den  


Vädret ute är inte mkt att hurra för. All underbar snö som kom innan jul är borta. Kvar är bara is och slask och lera. Skitttrist! Försöker man gå ut slår man sig fördärvad. Jag tycker verkligen att sånt här väder suger. Det finns ingenting bra med det! INGENTING!!!! Jag hatar det. Tar mkt hellre 20 grader kallt och massa snö. Jag borde bo på Hawaii på sommaren och Åre på vintern tror jag. Den bästa av två världar  


Imorgon var tanken att vi  skulle till Karin och Yavuz för att äta lite mat och planera vår semester till Turkiet. Tyvärr ser det lite mörkt ut just nu. Vi hittar ingen barnvakt  Om nån är frivillig så hojta! Vi har försökt planera den med barnen men det funkar liksom inte. Med fem barn som rusar runt så blir det inte så mkt utrymme för att sitta ner och prata i lugn och ro. Inte så mkt utrymme till att kunna jämföra olika alternativ och fördelar/nackdelar med olika val av hotell. Vi får ta det en annan dag istället.


Annars hemma så har jag fyra barn som alltid men även om antalet är konstant är inte barnen det. Emma har lekt med sin kompis W sen  nyårsafton och LInnéa med W's syster F. De åker mellan våra hushåll beroende på var de vill vara just den natten. Just nu är det roligast för Linnéa hos F eftersom de har hundar, katter och kaniner. Det passar henne  Emma och W har slagit läger hemma hos oss de senaste två dagarna. Så länge de håller sams så får de väl leka antar jag. Är det lov så är det liksom.


Jobbångesten börjar krypa sig på. På måndag börjar jobbet igen och jag vill inte. Jag är mkt hellre hemma. Så känner väl alla misstänker jag. Väl på plats så är det också skönt med att få komma hemifrån och jobba lite. Däremot saknar jag inte stressen, tröttheten som följer med jobbandet. Alla tidiga morgnar. Det dåliga samvetet för att aldrig räcka till hemma eller på jobbet.






Presentation

Tjejtrissen, smedkvarten och resten av familjen.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4 5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21 22 23
24
25 26 27
28 29 30
31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards