Direktlänk till inlägg 20 december 2012

De sista skälvande timmarna

Av Fia - 20 december 2012 11:38

innan jullovet är här. Klockan tre idag är det officiellt jullov och jäklar vad jag ska njuta och svära, svettas, knuffas, buffas, gnälla, stånka och stöna med alla andra människor som precis som jag är ute i sista minuten med alla klappar. Jag har verkligen den perfekta uppladdningen för det också. Jag vaknade imorse med huvudvärk. Jag vet ju vad det betyder. Jag grundade med en bamyl när jag kom till jobbet och hoppades att det var i tid. Det hjälpte men inte tillräckligt så just nu sitter jag och kämpar för att se skärmen på datorn för det fladdrar framför ögonen. Huvudvärken finns kvar men inte lika illa så jag går köpa några migräntabletter sen på väg till jullunchen och sen hoppas jag att jag får chaufför ett par timmar iaf. Annars rattar jag väl upp till Gränby och handlar det mesta där istället för åka runt lite mer som jag tänkt. Jag kommer få vara turbosnabb iaf för jag ska skjutsa Emma till först innebandyträningen och sen direkt därifrån till fotbollsträningen. Tiden där emellan tänkte jag handla julmaten och sen lite julklappar. Jag tror att jag har en hyfsat bra idé till alla som ska ha presenter iaf så det borde få någorlunda fort. Om det går som planerat så har jag då morgondagen ledigt åt städ, matlagning inför bokcirkelträffen som kommer på eftermiddagen och Eriks BVCbesök. Frågan är om vi ska avboka det. Erik är riktigt risig idag. I måndags var han på väg att bli förkyld. Lite ur form så där. I tisdags var han sämre. Jättehängig och ville sitta i knät eller ligga på golvet och leka med bilarna. Han orkade inte sitta på golvet, lillplutten. Igår tyckte jag att han var lite ppiggare. Fortfarande hängig och brakförkyld men att det iaf vänt. Tills i natt... Inatt har han haft temp i stil med en kamin. Jag elakade mig och snodde täcket eftersom jag inte ville elda upp honom ännu mer. Inte så snällt kanske men han hade ingen frossa just då iaf. Imorse var han svalare faktiskt men hyser väl inga jätteförhoppningar om att han skulle hålla sig feberfri idag.  Idag däremot har jag lämnat över vården med varm hand till pappa och mormor. Jag ville vara med på jobbets skolavslutning. Det har blivit mkt vabbande senaste månaderna.


Appropå vabbande så har jag precis loggat in på vårt lönerapporteringssystem och lagt in lite mer vabbande. Då kikade jag lite på lönen också eftersom vi ska få retroaktiv lön från april till december den här lönen. Det är nog tur att vi får den nu för allt vabbande har ätit upp rätt stor del av lönen så jag får trots retrolönen mindre i lön denna månad än i vanliga fall. Tur i oturen eller nåt  Ja, ja! Fk får säkert för sig att betala ut sin ersättning vilket år som helst  



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fia - 4 juli 2017 18:38

Jag slutade skriva eftersom jag helt enkelt inte hade nåt att berätta. Vem vill läsa om när jag jobbar, jobbar och jobbar liksom? Ingen. Ekorrhjulet det gångna året har inte varit klokt. Vakna, jobba, hämta ungar, laga mat, skjutsa ungar och sen sova...

Av Fia - 19 januari 2017 08:52

4 novemeber började jag en jäkligt besvärlig resa. Den där man kämpar mot kroppen och vågen. Resan för att gå ner i vikt. Jag vet att jag har allting mot mig. Jag äter redan bra men ser ut som en medicinboll. Läkare, flertalet, säger att jag är en öv...

Av Fia - 28 november 2016 08:13

Vi har bestämt oss för att flytta, tror vi iaf. Huset vi bor i kräver sjukt mkt jobb. Huset är i halvdant skick. Det finns inte ett enda rum där det inte behöver fixas nånting. Vissa rum saknar värme, andra saknar förvaring som måste platsbyggas meda...

Av Fia - 19 oktober 2016 15:21

Emma har bestämt sig för att byta klubb. Hon har nu provtränat med båda klubbarna men beslutet kom i måndags då hon kände att hon litar på tränarna i ena laget. De är schyssta och tillmötesgående. Tjejerna i laget är också välkomnande och de tränar h...

Av Fia - 11 oktober 2016 13:54

Jag som alltid har sån skrivklåda har senaste månaderna inte haft tid att skriva. Hemma är det fullt ös och på jobbet är det ännu värre. Jag har vid ett par tillfällen "tagit ledigt" från kvällsaktiviteterna och ägnat kvällen åt att bara vara, ladda ...

Presentation

Tjejtrissen, smedkvarten och resten av familjen.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards