Alla inlägg under november 2012

Av Fia - 1 november 2012 14:06

Dåligt väder, trötta barn. Idag har jag struntat i dammråttorna, tvätten och sånt tråkigt. Jag har istället roat mig med att förvandla 3 kg köttfärs till två indonesiska köttfärslimpor och tillräckligt med köttfärssås för att räcka till ett mindre regemente. Funderar på om jag skulle storhandla och fylla frysen med mat, färdig mat.
Å andra sidan vill jag baka oxå och höststäda, byta gardiner och pynta lite. Vilken tur att jag är ledig några dagar till:-)

Av Fia - 1 november 2012 08:08

Och jag kan tala om att det är såååå himla skönt att få vara ledig några dagar. Jag jobbade måndag och tisdag den här veckan, kompade bort gårdagen men nu är jag ledig på riktigt två dagar och så helg på det. Det är välbehövligt för det har varit riktigt tungt på jobbfronten ett tag. Lägg sen till att jag och en kollega ansvarade för studiedagen i tisdags. Det var inte så blodigt iofs. Vi bestämde att vi skulle laga mat tillsammans för att umgås under trevliga former och lära känna några från de andra enheterna. Vi planerade menyn, hämtade recept och i måndags em åkte vi och handlade. Det var sin tid att handla till 40 personer och ungefär 10 olika rätter. Dessutom fanns inte alla saker vi behövde i affären så vi fick göra om lite i menyerna så där i sista sekunden, skriva om några recept och sen tillbaka till jobbet där vi tog recepten och packade ner all mat för varje recept i kassar, skrev namn på och sen in i kyl eller för vidare transport till de andra enheterna. Jag tog min mat och så fick den sova lite i bilen över natten. Gick finfint det med eftersom det var lagom kylskåpskallt ute  Halv sju kom jag hem sen och kunde avlösa Karin som ställt upp och barnvakta. Tack Karin! Det blev lite längre än väntat men jag hoppas att Emre skötte sig okej ändå sen?


Själva studiedagen sen blev mkt lyckad. Vi fick massor av mat och allting var gott och alla var glada. Vi avslutade dagen sen med att lyssna på en föreläsare om grupper och gruppdynamik. Han var riktigt bra faktiskt.


Igår vet ni ju att vi åkte Eckerölinjen. Vädret var toppen så vi valde rätt dag att åka på. Lite kallare än i somras kanske men iaf sol. Det är en lagom dagstur nu och vi placerade oss precis intill lekrummet så barnen lekte, vi pratade och sen gick några av oss ner till taxfreen. Barnen fick en hundring var att shoppa loss för och det blev mest godis. Ida och Erik är numera stolta, kärleksfulla ägare till en varsin bukowskikatt. Vi har haft en förr men nu har de varsin så de slipper slåss  IdasLoke, katt från Bukowski Design och EriksBambo, katt från Bukowski Design, 23cm. Supermjuka och gosiga. Våra är nog precis lika stora som dessa bilder och får lagom plats i en liten barnhand. 


Enda nackdelen med resan igår var att det gungade en del. Det gick bra när vi var uppe på lek och restaurangdäck där det var fönster överallt. När vi gick ner till taxfreen(utan fönster) började LInnéa må lite tjyvtjockt rätt omgående så hon fick gå tillbaka upp igen. Sen var det lite jobbigt att åka buss hem igen för henne men hon somnade ifrån det tack och lov. Hon men inte jag men det var inte värsta sorten iaf så det var lugnt. 

Nu vet jag iaf att vi inte ska åka långresor med buss med barnen och att vi har giltiga skäl att slippa åka kollektivt med barnen här i stan. Inte bara är det sjukt dyrt utan det är illamåendeframkallande  


Frågan är vad vi ska hitta på idag? Vädret är inte alls lika fint som igår. Tvärtom, det regnar... Kanske ska vi bara vara hemma och röja lite? Det behövs kan jag lova. Funderar lite på Leos lekland också eftersom jag aldrig varit där och barnen älskar det. Vi får se. Idag eller imorgon. Än så länge sitter alla still i soffan och tar det lugnt. De verkar trötta idag för Erik sov till åtta i morse... Det hände inte igår om man säger så. Han fortsatte sova en timme efter jag gick upp. Det händer aldrig!



Av Fia - 1 november 2012 08:08

Och jag kan tala om att det är såååå himla skönt att få vara ledig några dagar. Jag jobbade måndag och tisdag den här veckan, kompade bort gårdagen men nu är jag ledig på riktigt två dagar och så helg på det. Det är välbehövligt för det har varit riktigt tungt på jobbfronten ett tag. Lägg sen till att jag och en kollega ansvarade för studiedagen i tisdags. Det var inte så blodigt iofs. Vi bestämde att vi skulle laga mat tillsammans för att umgås under trevliga former och lära känna några från de andra enheterna. Vi planerade menyn, hämtade recept och i måndags em åkte vi och handlade. Det var sin tid att handla till 40 personer och ungefär 10 olika rätter. Dessutom fanns inte alla saker vi behövde i affären så vi fick göra om lite i menyerna så där i sista sekunden, skriva om några recept och sen tillbaka till jobbet där vi tog recepten och packade ner all mat för varje recept i kassar, skrev namn på och sen in i kyl eller för vidare transport till de andra enheterna. Jag tog min mat och så fick den sova lite i bilen över natten. Gick finfint det med eftersom det var lagom kylskåpskallt ute  Halv sju kom jag hem sen och kunde avlösa Karin som ställt upp och barnvakta. Tack Karin! Det blev lite längre än väntat men jag hoppas att Emre skötte sig okej ändå sen?


Själva studiedagen sen blev mkt lyckad. Vi fick massor av mat och allting var gott och alla var glada. Vi avslutade dagen sen med att lyssna på en föreläsare om grupper och gruppdynamik. Han var riktigt bra faktiskt.


Igår vet ni ju att vi åkte Eckerölinjen. Vädret var toppen så vi valde rätt dag att åka på. Lite kallare än i somras kanske men iaf sol. Det är en lagom dagstur nu och vi placerade oss precis intill lekrummet så barnen lekte, vi pratade och sen gick några av oss ner till taxfreen. Barnen fick en hundring var att shoppa loss för och det blev mest godis. Ida och Erik är numera stolta, kärleksfulla ägare till en varsin bukowskikatt. Vi har haft en förr men nu har de varsin så de slipper slåss  IdasLoke, katt från Bukowski Design och EriksBambo, katt från Bukowski Design, 23cm. Supermjuka och gosiga. Våra är nog precis lika stora som dessa bilder och får lagom plats i en liten barnhand. 


Enda nackdelen med resan igår var att det gungade en del. Det gick bra när vi var uppe på lek och restaurangdäck där det var fönster överallt. När vi gick ner till taxfreen(utan fönster) började LInnéa må lite tjyvtjockt rätt omgående så hon fick gå tillbaka upp igen. Sen var det lite jobbigt att åka buss hem igen för henne men hon somnade ifrån det tack och lov. Hon men inte jag men det var inte värsta sorten iaf så det var lugnt. 

Nu vet jag iaf att vi inte ska åka långresor med buss med barnen och att vi har giltiga skäl att slippa åka kollektivt med barnen här i stan. Inte bara är det sjukt dyrt utan det är illamåendeframkallande  


Frågan är vad vi ska hitta på idag? Vädret är inte alls lika fint som igår. Tvärtom, det regnar... Kanske ska vi bara vara hemma och röja lite? Det behövs kan jag lova. Funderar lite på Leos lekland också eftersom jag aldrig varit där och barnen älskar det. Vi får se. Idag eller imorgon. Än så länge sitter alla still i soffan och tar det lugnt. De verkar trötta idag för Erik sov till åtta i morse... Det hände inte igår om man säger så. Han fortsatte sova en timme efter jag gick upp. Det händer aldrig!



Presentation

Tjejtrissen, smedkvarten och resten av familjen.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14 15 16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27 28 29 30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards