Direktlänk till inlägg 30 november 2012

Har fått sova i natt

Av Fia - 30 november 2012 09:14

och genast börjar man må som en människa igen. Jag är fortfarande förkyld men med lite nässpray så rullar livet på. Bihålorna är inte smockfulla idag och den där malande smärtan som blir därifrån i pannan och övre käken är borta. Inte är jag så trött heller. Senaste dagarna har jag mest påmint om den där tjejen på tv med narkolepsi. Jag har kunnat sova när, var och hur som helst. Idag är jag nästan pigg  


Antalet sjuklingar minskar också. Idag är Linnéa i skolan igen. Däremot glömde jag att meddela taxin att hon var frisk så jag fick skjutsa henne till skolan. Det är kul att köra bil i snön så inte mig emot även om jag kom rätt rejält försent. Det var ingen elev som väntade på mig iaf. De har valt att gå i idé  Lite knäppa är de allt som har valt att komma i regn och rusk men så fort snön lägger sig och livet återvänder. DÅ går de i idé.


Idag kommer jag sluta tidigt från jobbet för det är föräldrafika på hörselskoj. Ska bli roligt att träffa alla igen och snacka lite skit. Hörselvärlden är inte så stor och man lär rätt snart känna de flesta. Däremot har jag inte engagerat mig i hörselskadades riksförbund och deras lokala arbete. Linnéa passar inte riktigt in. Hon är som vanligt mitt emellan. Hon passar inte in i den hörande världen fullt ut eftersom hon har sina speciella krav. I den döva världen passar hon ännu mindre in eftersom hon inte behöver teckenspråket. Däremot läser hon teckenspråk nu 4 dagar i veckan vilket är bra. Man vet aldrig vad som händer med hennes hörsel och kan man ligga steget före är det bra. i bästa fall innebär det att hon får ett språk till helt "i onödan". Värre offer än så kan man göra. Språk är en gåva!


Ikväll sen är det förutom simskola också pizzakväll med Emmas klass. En gång i månaden träffas alla barn och föräldrar och har en aktivitet tillsammans för att stärka sammanhållningen. De tidigare ggr har jag inte kunnat så Emma har fått gå själv. Nu kan jag eftersom Lilleman får följa med. Frågan är hur Emma mår ikväll? Hon är ju hemma men om hon ändå mår ok tänkte jag att vi kan gå en stund.


I helgen kommer vi bara göra roliga saker. Emma har innebandymatch på morgonen, fotbollsträning efter det och så är det basar på dagis mellan 11-13. Dit ska vi absolut gå. Dels är det roligt att titta på allting som barnen gjort och köpa lite smått och gott. Dessutom går de mesta pengarna de får in till barnhemmet i indien som förskolan stöttar och resten för att sätta guldkant på vardagen för barnen på förskolan. Sånt gillar vi!


På söndag är det första advent så då ska jag och mamma gå i kyrkan, sjunga in julen och sen gå hem och käka grötlunch med årets första skinkmacka. Gött! vi kanske gör glöggpremiär också.

Just kyrkobesök blir det några framöver. Dels på söndag, sen luciatåget i kyrkan först för Emma och sen för Ida som sjunger och lussar på gudstjänsten och sen är det julafton då det också är tradition att gå och har man inte varit där så gå i år. Det är supermysigt att se barnen lägga Jesus i krubban och berätta julevangeliet på sitt sätt  







 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fia - 4 juli 2017 18:38

Jag slutade skriva eftersom jag helt enkelt inte hade nåt att berätta. Vem vill läsa om när jag jobbar, jobbar och jobbar liksom? Ingen. Ekorrhjulet det gångna året har inte varit klokt. Vakna, jobba, hämta ungar, laga mat, skjutsa ungar och sen sova...

Av Fia - 19 januari 2017 08:52

4 novemeber började jag en jäkligt besvärlig resa. Den där man kämpar mot kroppen och vågen. Resan för att gå ner i vikt. Jag vet att jag har allting mot mig. Jag äter redan bra men ser ut som en medicinboll. Läkare, flertalet, säger att jag är en öv...

Av Fia - 28 november 2016 08:13

Vi har bestämt oss för att flytta, tror vi iaf. Huset vi bor i kräver sjukt mkt jobb. Huset är i halvdant skick. Det finns inte ett enda rum där det inte behöver fixas nånting. Vissa rum saknar värme, andra saknar förvaring som måste platsbyggas meda...

Av Fia - 19 oktober 2016 15:21

Emma har bestämt sig för att byta klubb. Hon har nu provtränat med båda klubbarna men beslutet kom i måndags då hon kände att hon litar på tränarna i ena laget. De är schyssta och tillmötesgående. Tjejerna i laget är också välkomnande och de tränar h...

Av Fia - 11 oktober 2016 13:54

Jag som alltid har sån skrivklåda har senaste månaderna inte haft tid att skriva. Hemma är det fullt ös och på jobbet är det ännu värre. Jag har vid ett par tillfällen "tagit ledigt" från kvällsaktiviteterna och ägnat kvällen åt att bara vara, ladda ...

Presentation

Tjejtrissen, smedkvarten och resten av familjen.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14 15 16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27 28 29 30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards