Alla inlägg den 21 september 2012

Av Fia - 21 september 2012 18:14

Alltså, är det någon som är förvånad över konkursen? Ni vet den där reklamen att de är vad de heter? Pyttsan. Jag tror alla som läser här inne vet ungefär hur bra jag tycker om dem. Om ni glömt kan man läsa här eller sen bläddra sig mellan februari och fram till juni. När datorn varit inlämnad för tredje gången för samma fel och de äntligen bytt moderkortet som felade från början och som brorsan talade om redan från dag 1 så har den fungerat. Däremot har jag irriterat mig nåt överjäkligt på en sak på datorn som den kom tillbaka. Vi har fått en falsk version av windows. Vad fan är det liksom   Jag har tänkt lämna tillbaka den igen för att låta de korrigera det men då tar det väl ett halvår igen innan vi får tillbaka den så jag har struntat i det. Nu lär det bli svårt... Brorsan, du har inget gammalt liggande som vi kan använda? Du lär inte hinna med såna saker med Helmut sen iaf  När vi ändå pratar om det så kan vi få era datorer också  

För att återvända till experterna. Förutom usel service, dålig kunskap osv så måste jag säga att om man envisas med att anställa skit får man skit. Jag säger inte att alla är dåliga för jag har inte träffat alla men de jag har träffat är verkligen så inihelsike dåliga. I regel har det handlat om snygga, långa, unga killar i 20årsåldern som säkert har koll men vad fasen hjälper det när de inte kan svara på frågor OM man har sån tur att man kan fråga nån av alla killar i affären som är så våldsamt upptagna av att ragga på unga, snygga, långa tjejer eller snacka supandet i helgen med kompisarna i affären. Klart man inte tar sig tid för nåntings så korkat som en tämligen köpstark, nästan medelålders, småbarnsmamma som dessutom är rödhårig, kort och tjock  Vi ligger längt ner på listan över troliga ragg för gifta män enligt en våldsamt viktig undersökning som finns i Aftonbladet idag. Vilken osis för mig. Jag som letat gifta män att göka i hela mitt liv  

Av Fia - 21 september 2012 09:38

För åtta år sen vändes tillvaron upp och ner när LInnéa föddes med sitt lilla öra och massa problem som ingen förstod hur de hängde ihop.  Då var det läkarbesök flera gånger varje vecka, undersökningar som krävde sövning och massa annat. Livet var händelserikt om än kanske inte så roligt just då. Det var ju aldrig prat om att försvinna in i en bebisbubbla och komma tillbaka tre månader senare direkt  

Nu häromdagen blev jag kontaktad av en tjej som också hade barn med samma syndrom som LInnéa. När jag nu får förfrågningar så reagerar jag nästan nyvaket och förvånat. Vem då? Jag? Har jag barn med det? Vilket barn då?  Vad är det? Jag kan ärligt säga att jag inte ens tänker på det längre. Visst har hon sitt lilla öra och hon är ensidigt hörande. Visst hon är lite sned i ansiktet. Visst är musklerna svagare på ena sidan? Jag vet att ögonen kommer börja krångla nån gång men glasögon har väl alla nästan? Däremot är jag himla nyfiken på hur man löser glasögonfrågan när det inte finns ett öra att hänga upp bågarna på   Vi har liksom inga problem med hennes syndrom längre utan det enda vi fått kämpa med efter småbarnstidens eviga infektioner är just orken. Att inte höra ordenligt gör att man blir otroligt trött. Nu behöver vi knappt tänka på det heller längre eftersom hon fått börja på Pilskolan där det är minimala grupper(6st), bra vuxentäthet och lugna, hörseldämpande lokaler. Nu är LInnéa som vem som helst. Allt kämpande har verkligen fått bra resultat.

Alla svängar inom vården har också fått mig att känna en enorm ödmjukhet inför svenska sjukvårdssystemet och ffa alla fantastiska människor som jobbar där varje dag. Visst finns ett och annat rötägg men vi har haft en osagolik tur ändå att nästan hela tiden få stöta på rätt person på rätt plats som engagerar sig i just vårt barn. Tack!

I veckan som var så hade LInnéa en tid på hörselmottagningen. Äntligen hade vätskan i mellanörat försvunnit och nu var hörseln normal igen! Vi fick också en ersättare för vår förra läkare som har tagit hand om LInnéa och mig föredömligt. Den här berättade att det nu är möjligt att öppna upp örat så hon får en hörselgång. Jag vet inte om det då blir en blindgång eller stora tjotablänget med transplantationer och grejer för att få en fungerande hörsel på även det drabbade örat. Man kan också numera antingen knäppa på ett öra med tryckknappar(Sci-Fi  ) eller göra stora operationen där man helt rekonstruerar örat. Valet ligger hos LInnéa för det är hennes kropp men nu finns det iaf alternativ. Kanske slipper vi åka till Malmö också? Det vore skönt. Linnéa börjar bli väldigt sugen på att ta hål i öronen så tankarna har väckts att hon nog vill ha två öron. Vi får se när hon tänkt klart.

Presentation

Tjejtrissen, smedkvarten och resten av familjen.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19 20 21 22 23
24
25
26 27
28
29 30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards