Alla inlägg den 20 september 2012

Av Fia - 20 september 2012 11:34

Den här klänningen/tunikan har Emma, Linnéa och Ida samtidigt. Den är lika fin på alla oavsett längd. Den kom som arvegods från grannen som i sin tur fått den från en annan granne:-) Det är vad jag kallar miljövänlig lyckträff:-)

Av Fia - 20 september 2012 11:12

Vad ska ungarna ha på sig i vinter???? Emma och Linnéa kan ha jackorna från förra året(hoppas jag). Ida kan defivnitivt inte ha det för det var förförra årets overall(hon hade alltså samma tre år i rad) och den var egentligen för liten redan förra året. Vi kan nog kanske fixa en jacka hon kan ärva men hon vill ha overall. Det har vi absolut inte.Erik har absolut ingenting att ärva. I den strl han ska ha, 98, fanns en rosa/brun men den har vi langat vidare. Nu när jag äntligen fått en pojke vill jag inte ha rosa på honom också. Frågan är bara var man ska lägga sig i prisklassen????

För dryga tusenlappen finns skitbra overaller som vi varit toknöjda med. Molo är super och Gneis ännu bättre. Reima har varit för kalla för mina fryslortar trots lager på lager under. Vi har avverkat hm(skräp), lindex(mkt bättre men klumpiga), kappahl(okej men andas dåligt och då blir de fuktiga och kalla), didriksson och jag är inte kompatibla alls! Jag tycker de är skräp även om många andra är supernöjda. NameIt har haft toppenoveraller för en liten peng men där är passformen lite sisådär. Ingen resår i midjan och på mina spinkråttor blir det som att hänga en stor påse på dem. Däremot rusar gärna tusenlapparna iväg rätt fort när man köper det bästa så jag får grunna vidare en stund eller två innan jag bestämmer mig. Bästa overallen jag nånsin haft, alla kategorier är en tuxeroverall jag köpte som provexemplar på thun's när Emma var typ fem år. Den häll torrt i alla väder, var lagom varm, smidig som sjutton och höll säsong efter säsong. Linnéa fick ärva den men sen var den slut. Emma var en slitvarg kan jag lova men höll trots det i två år+ som reserv till Linnéa.

Nu ska jag iväg och handla men först måste jag hämta mitt visakort i Knivsta eftersom jag lånade ut det till maken när han handlade. Jag gissar att Eurostop får sig ett besök idag.

Av Fia - 20 september 2012 09:11

Igår fick barnen en ny liten kusin. Det var faster Maria som äntligen väntat klart och en liten kille kikade ut till oss andra. Grattis Maria och Anders till lillpysslingen!

Som vanligt så förstår jag inte hur en så stor miniliten bebis fick plats i den där lilla magen???? Var gömmer ni era bebisar ni som inte ser ut som valrossar på slutet  

Presentation

Tjejtrissen, smedkvarten och resten av familjen.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19 20 21 22 23
24
25
26 27
28
29 30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards