Alla inlägg den 17 september 2012

Av Fia - 17 september 2012 19:18

Idag går inte till historien som den roligaste. Idag var det operationsdags för Ida som väcktes med en flaska saft. Hon skrattade, tyckte jag var tokig men drack en del. Bra! De dl har jag varit tacksam för idag.
Vi körde morgonracet innan vi åkte mot ackis, parkerade och gick upp till avdelningen. Ida var överlycklig för hon fick trycka på alla knappar i hissen. När vi kom till avdelningen fick vi komma in på ett rum som just då var tomt. Ida lekte lite innan det var dags för att byta till skjorta, ta lite Alvedon/Ipren och sen åka till operation.
När vi kom in i salen hoppar Ida glatt upp på bordet och pratar och skrattar med alla där. De provar att sticka henne. De provar igen. Och igen..... Efter en kvart gav de upp. Hon fick sövas med mask.
De visar henne masken och berättar vad som ska hända. Hon berättar att hon har en likadan mask hemma. Gullunge<3 Först får hon vanlig luft, sen lite skrattgas. Det var roligt för hon skrattade:-) Hon fick blåsa upp en ballong och gjorde sitt bästa för att spränga den. De satte på narkosen mitt i övningen och sen somnade hon. Helt utan tårar och med ett leende på läpparna.
När hon sov fick jag lämna henne. Man vänjer sig aldrig. Det är lika hemskt varenda gång så med tårarna bakom ögonlocken gick jag för att köpa lite mer smärtstillande att fylla förråden med hemma innan jag vände kosan till avdelningen för att vänta på Ida. En timme går långsamt ibland.
När Ida vaknat till fick jag gå till uppvaket där hon somnat om igen. Hon var rätt groggy. Efter en stund vaknade hon till igen, och somnade om:-) Till slut vaknade hon iaf av att hon blödde näsblod. Strax efter det fick vi åka upp till avdelningen igen.
Nu var det lite mer fullt upp. Alla barn oj syskon var tillbaka. Inte mkt lugn och ro för Ida men alla var trevliga.
De andra barnen var det fullt ös på. Ingen verkade smärtpåverkad eller nåt heller. Bådade gott tyckte jag.
Ida piggade oxå på sig, drack lite och kräktes upp allting igen med massa blod. Åt lite mer, kräktes... Efter en yoghurt, macka och mer smärtstillande drogs nålen trots att hon inte kissat. Vi fick åka hem. Skönt för Ida och mig men eftersom hon fortsätter kräkas, fortfarande inte kissat undrar jag om det var så klokt? Hon är låååååååååångt från pigg och har ONT. Jag är inte oroad men inser att droppet hade varit fint att ha kvar...

Presentation

Tjejtrissen, smedkvarten och resten av familjen.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19 20 21 22 23
24
25
26 27
28
29 30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards