Alla inlägg den 14 september 2012

Av Fia - 14 september 2012 21:03

Men jag bläddrade bland fotona i mobilen för att försöka hitta felet och hittade dagens kort på lilltrollet. Spana in spillrorna på honom. Det finns inget överflödigt hull där eller. Min lille spinkfis:-D

Av Fia - 14 september 2012 13:06

Jag får alltid höra att mina barn är så lika mig och jag protesterar högljutt varje gång. Orsaken? De är så otroligt olika varandra och då kan de inte vara lika mig! Emma och Erik är lika varandra men ingen annan. Linnéa är en Lundgrenare ända ut i fingerspetsarna. Ida påminner om mig det erkänner jag men dagens skolfoto var läskigt. Det är ju en exakt kopia av yours truly som sexåring  Tyvärr verkar jag inte kunna spara bilden och visa er men tro mig. Det kommer...

Av Fia - 14 september 2012 11:28

Att bilderna blir suddigare än suddigast det har ni märkt. Inte hjälper det att göra rent linsen heller utan i själva mobilen är bilden jättefin men sen när jag exporterar den över till bloggen DÅ blir det suddigt?!?!? Den börjar nog gå sönder. Ljudet är helkass också. När jag pratar med nån så låter det ungefär som att personen befinner sig i en konservburk. Det är plåtigt och skramlar lite. Tydligen låter det lika illa ut för jag får ofta kommentarer om att man inte kan prata med mig i den. Själv hoppas jag bara att jag kan få den att hålla ihop en dryg månad till så jag kan få byta utan att byta abbonemang. Det blir lite onödigt dyrt annars. Byta abbonemang hade jag nog tänkt göra ändå för det finns billigare än Telenor. Telia=Felia går bort. Min erfarenhet av dem är katastrofal. Halebop har Emma och de verkar väldigt billiga. Någon som har det och kan komma med åsikter? Karin?


et syntes ju att det var en glad liten skit som skulle till dagis i morse men svansen sågs nog inte så bra. Igår kväll efter jag hade nattat alla drog jag ut till mamma och lånade två nysta mattrasor. Jag flätade ihop dessa till en svans som jag sen knöt runt magen på Erik imorse. Det, fräknar på näsan, bruna strumpbyxor och en beige/brunrandig tröja och lite fantasi och han kommer vara ett troll hela dagen. Ett väldigt sött troll  Han är verkligen en liten godisbit min lilla gladskit!


Veckan som varit har varit lite smått kaotisk. Det har varit läkarbesök, telefonsamtal till läkare och vårdavdelningar, utvecklingssamtal och sjuka barn. Allt i en salig röra och precis som vanligt med andra ord. Jag hoppas helglugnet ska lägga sig i kväll. Nästa vecka är jag ledig hela veckan. det ska bli skönt även om jag önskar att anledningen var roligare. Ida som operera sig på måndag. Hennes halsmandlar ska minskas ner och polypen bakom näsan skrapar bort också. Jag gissar att måndagen kommer bli lååååång. Först en hungrig väntan för Idas del eftersom vi troligen inte kommer in före lunch. Vi ska vara där 9:30 först. Hon får ju inte äta alls på morgonen. Efter operation gissar jag  att hon nog inte mår så fint, illamående, trött och jäklig och dessutom ont. Det kommer inte bli någon höjdardag  

Däremot hoppas jag att det blir bra sen. Att hon slipper vakna på nätterna för snarkningarna. Att hon kan prata bättre än nu när man tror att halsmandlar och polyper stör. Hon pratar ganska nasalt. Den som lever får se! 


Efter operationen har jag hört ryktas att barnet ska vara hemma två veckor pga infektionsrisken. Den informationen har jag inte fått höra men jag har förvarnat ändå på jobbet. Det är lite lustigt att den informationen inte finns med från början för det är liksom inte helt oviktigt när de flesta ändå jobbar...



Av Fia - 14 september 2012 06:52

Och här är mitt bidrag<3

Presentation

Tjejtrissen, smedkvarten och resten av familjen.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19 20 21 22 23
24
25
26 27
28
29 30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards