Alla inlägg den 7 september 2012

Av Fia - 7 september 2012 17:09

Jag tror att blåbärssylten gick hem:-D
Halva burken tog slut i ett nafs. Tack pappa för bären och mamma som kokade den här satsen. Min egna står på svalning på spisen:-)

Av Fia - 7 september 2012 13:19

Det var föräldramöte igår. Jag var och hämtade ida och fick höra om mötet men jag tänkte att det nog var en annan dag ändå. Jag kom hem, kollade inte vilken dag det var och så försvann det ut i intet. Klockan 8 kom Emma på att det var f-möte igårkväll. Lite sent att dyka upp då misstänkte jag så jag stannade hemma. Emma har inte sagt nåt iaf som är alarmerande mer än att det är lite tjafsigt och lite oroligt. Hon verkar på det stora hela trivas rätt bra. Jag missar inte så mkt tänkte jag för att döva mitt dåliga samvete.


Vet ni vad? Jag missade årets möte tydligen. Det var en livlig diskussion om att det visst var inte lite utan väldigt oroligt i klassen. Mobbing förekom rätt frekvent också, iaf av vissa elever och vad jag förstod mest bland pojkarna. Det sades en hel del och beslutades en hel del så nu ska läraren sitta och ringa runt till alla som var frånvarande för att rapportera om mötet. Där fick jag för att jag trodde att det var rätt lugnt. Får ta och prata med min juvel för att se hur hon uppfattar saker. Det enda jag hört är att två av pojkarna är troliga kandidater till mitt jobb om fyra år. Jag tolkar det som att skolfliten inte är den bästa  


Istället för att gå på föräldramötet igår så var jag hemma. det var skönt att bara vara hemma och inte behöva städa dagis eller springa på massa möten eller annat. Jag fixade lite hemma, vek lite tvätt, umgicks med barnen, gosade med Erik. Det är också viktigt. Inte att vika tvätten kanske men träffas och gosas. Skulle jag ha gått hade jag behövt boka in barnvakt iaf. Tänkte prata med excellenta grannarna med jämnåriga barn idag så får vi se vad de säger.

Presentation

Tjejtrissen, smedkvarten och resten av familjen.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19 20 21 22 23
24
25
26 27
28
29 30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards