Alla inlägg den 4 september 2012

Hmm

Av Fia - 4 september 2012 13:22

Undra om jag får sparken nu? Jag har precis lagt in en jättebeställning på läromedel. Jag ansvarar för hela mitt jobb och dagens beställning är förmodligen terminens enda och kanske tom läsårets enda men när man klickar iväg en beställning på 23000 i skolans värld där ören räknas får man lite ågren. Orsaken är enkel, arbetsböckerna i engelska är nästan slut, arbetsböckerna i svenska är nästan slut. Läroplanen ändras och därmed litteraturen. Vi har behövt fylla på med nya ämnen(SO och Sv2) där alla böcker måste köpas in för att alls kunna undervisas i. Summa= en fetstor faktura som ekonomiansvarig kommer hoppa upp och ner av ilska över  Förre rektorn betecknade rekviranterna(alltså inköparna) som kverulanter(bråkstakar). Han kanske får rätt  


Igår roade jag mig med att städa dagis. Det var lite svettigt måste erkännas men jag trodde att jag skulle ha träningsvärk idag. Det har jag inte, bara lite stel i ena knät. Det går att leva med. Om du aldrig städat ett dagis kan jag tala om att det var tid!!! Igår våtmoppade jag alla golv och skurade toaletterna och det tog dryga två timmar. Idag är det repris av samma sak igen men med tillägg av nån extrauppgift. Imorgon slipper jag däremot för då är jag på föräldramöte på innebandyn. Vilken otur   


Igår fick vi nya tvättmaskinen levererad också. Inte hem kanske men till Knivsta Maskin eftersom de inte kunde ange tid när vi borde vara hemma. Det här fungerade också och nu snurrar den så fint hemma. En Hoover på 8 kg men jag vet inte om jag tycker att den tar så mkt mer än förra... Som bekant så är det också så att en olycka aldrig kommer ensam. Vår vattenkokare har gått i pension också. I förra veckan så såg jag att det bloxtrade om den. Några dagar senare smällde den till precis som en pistol och då gjorde jag en mental notering att den bör bytas ut snart. I helgen däremot började den lysa inuti som om vi stoppat ner en glödlampa i vattnet. Det kan inte vara så himla hälsosamt så den åkte ut. Nu är vi utan vattenkokare så det kanske kommer en sån på önskelistan till födelsedagen om några månader om vi inte fixar en ny tills dess. Nu hoppas jag att allting annat håller. En dyr och en billig räcker bra för en månad tycker jag.

Presentation

Tjejtrissen, smedkvarten och resten av familjen.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19 20 21 22 23
24
25
26 27
28
29 30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards