Alla inlägg den 3 september 2012

Av Fia - 3 september 2012 13:12

Höll på att skriva lister men det är inte riktigt samma sak   Det finns en viss vuxen i min närhet av hankön som brukar tracka mig för min fina egenskap att skriva listor. Jag skriver listor för det mesta. För att komma ihåg vad jag ska göra, för att göra saker i rätt ordning eller bara för att strukturera upp dagens arbete i punktform. En vanlig lista hos oss/mig ser ut ungefär så här:

  • diska
  • tvätta 2 maskiner(hänga/tumla/vika in)
  • dammsuga övervåningen
  • plocka undan i lekrummet
  • åka med återvinning
  • handla(se egen lista)
  • och så vidare...

Är det något speciellt som ska hända så sorterar jag in alla uppgifter och planerar det dag för dag för att vara säker på att hinna i tid. Jag gillar listor helt enkelt. Förstår inte varför jag alltid blir så trackad för det. Förstår inte alla andra hur vansinnigt viktiga saker det står på mina listor??  


I helgen däremot insåg jag att det inte räcker med att skriva listor. Jag behövde strukturera upp det ännu bättre för att faktiskt hinna med så jag gjorde ett schema. Ffa söndagen var körig. Jag gick upp vid halv 8 och vid 10 insåg jag att det inte kommer fungera utan ett tidschema. Det blev:

10 Hämta barnen i Rasbo

11Lämna Ida på 4H för kalas

11-13 Hem och röja

13 Hämta Ida på kalas-skjutsa hem för dusch

13:30 köpa present

14 Kalas

16 skjutsa hem alla från kalaset, skjutsa Emma till stenhagen

17 storhandla

19 hämta Emma från träning, lämna pengar till tränaren,

- Åka till Rasbo och tvätta.

Är det inte smått sinnessjukt att man måste skriva ett schema när det är helg bara för att hinna med allting? Tur i oturen dock att en fotbollsmatch ställdes in eftersom den var kl 14 och då hade det kört ihop sig på riktigt.


I lördags var vi ju på bröllop också. Jag har inte frågat brudparet om tillåtelse till att lägga ut ett foto eller två här så det får ni vara utan. Däremot kan jag berätta att det var en otroligt fin ceremoni i Vasaborgen i Slottet. Hoppas att brudparet får vara lyckliga ihop nu!



Presentation

Tjejtrissen, smedkvarten och resten av familjen.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19 20 21 22 23
24
25
26 27
28
29 30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards