Alla inlägg under augusti 2012

Av Fia - 6 augusti 2012 20:08

Det sammanfattar mig dagens arbete ganska bra. Barnen har lekt med kompisar, Erik har hängt på och jag städade på fm och kokade saft på em. 10 liter blev det så nu klarar vi oss nog ett tag:-D
Erik bangar inte för mkt när syskonen leker. Idag var han mannens, i prinsessklänning.

Av Fia - 6 augusti 2012 13:47

En av Idas kompisar är här idag och när vi satt och pratade tittade hon på mina fläskiga överarmar och säger: Oj vad stark du ser ut! Man tackar:-D Såna kompisar får komma när som helst...

Av Fia - 6 augusti 2012 10:08

1) Två dagar utan middagsvila är minst en dag för mkt. Idag vaknade han med hornen redan utväxta från början och har sen dess, knappt två timmar, trotsat konstant, slagits, sparkats, bitits, kastat ut flingorna över mig, sig själv och halva köket. Han har också kraschat en vinglas i ett annat utbrott, hjälpt mig "hänga tvätt" genom att kasta den på marken, ställt om temperaturen till 90 grader på tvättmaskinen och jagat storasyster med en pistol han tänkte slå henne med. Lilleman åkte i säng igen.
2) Vem sjutton säger att flickor är lugnare än pojkar? Kom genast hit och uppfostra mina flickor! Jag förstår inte hur det ens är möjligt att fräsa ner sina vita shorts så mkt???? De är inte lite gröna på rumpan och knäna om man säger så. Nej, shortsen ser ut som om hon stått i vägen för en nyäten kossa som kräkts istället för idisslat över henne. Ja, eller byxorna i alla fall:-o

Av Fia - 5 augusti 2012 20:56

Det är det enda som kvarstår av sommarlovet för oss och jag vill inte börja jobba igen. Jag trivs så himla bra hemma utan stressiga morgnar, hämtning och lämning och lika stressiga middagslagningar där maten helst skulle stått på bordet innan man kom hem. Hoppas att min neddragning av tjänsten till 80% kommer att kännas som en stor förbättring...
De här två dagarna i frihet kommer ägnas åt att förbereda, tvätta undan, städa och förbereda mat till kommande middagar. Ida ska få en väska till skolstarten också. Har alla andra fått ny ska hon också få välja en<3

Av Fia - 5 augusti 2012 11:53

Åh vad jag önskar att hon ska hitta en kompis när hon börjar skolan. Det verkar som förgjort. På dagis har det funnit två tjejer i hennes ålder. En som är otroligt verbal, klok och pysslig. Passar inte Ida som vill ha mer fart och hamnar i underläge när det gäller språk. Den andre funkar inte heller av andra orsaker. Pojkarna lekte hon med förr men nu är det bara krig, vapen och actionfigurer som gäller där och Ida är inte alls intresserad av det.

Om jag får välja önskar jag mig en lugn tjej som ändå hänger med Ida i svängarna utan att förlora vettet på kuppen vid minsta ingivelse;-) Nån som Ida fungerar ihop med och som inte är fullt lika påhittig eller värre för hon finns redan:-D
Min fina initiativrika, associationsrika, fantasifulla tjej med turbomotor i magen.

Av Fia - 5 augusti 2012 09:18

Det underlättar med tanke på dagens stora uppgift. Idag ska jag ägna mig åt nåt så intressant som att tvätta, tvätta och tvätta lite till. Efter semestrar brukar tvättkorgen fyllas på och den här var inget undantag:-D Nu hoppas jag att det fina vädret håller i sig och att värmen kommer också så torkar det fortare. Däremot kommer ni inte få nån bild av tvättkorgen. Det besparar jag er;-)
Idag ska vi hämta Emma från lägret och jag längtar efter min Snoppan. Hoppas hon haft det toppen!

Av Fia - 4 augusti 2012 15:36

Och han går och han går och han går ännu mer. Träning på högintensiv nivå:-)

Av Fia - 4 augusti 2012 15:01

Jag både kan klättra upp och ner själv!

Presentation

Tjejtrissen, smedkvarten och resten av familjen.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4 5
6 7 8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards