Direktlänk till inlägg 24 augusti 2012

Jag har fallit till föga

Av Fia - 24 augusti 2012 16:34

Jag måste erkänna att jag fallit till föga vad gäller en sak. Emma har tjatat och tjatat och tjatat om en mobil och fick en också. En vanlig tråkmobil man kan skicka sms med och ringa men ingen surf. Den dög ett tag. För ett halvår sen tappade hon bort den och sen tappade hon bort simskortet och tja den var inte viktig längre. Jag lät det bero. Det fanns egentligen inget stort behov av telefon ändå. Nu senaste tiden så är de ett stort gäng som leker över hela byn. De springer omkring och är en stund här och en stund där  eller ute på fotbollsplanen. Vilka som ingår är inte heller lätt att veta för det skiftar rejält beroende på aktiviteter, föräldrar, intressen osv. Hon kommer heller inte alltid hem direkt efter skolan eller sticker innan jag kommer hem. Visst ska hon meddela men samtidigt så när de byter gård lika ofta som de byter aktivitet så fungerar det inte att ringa hem till föräldrarna heller. Igår skickade jag efter en egen mobil till Emma. Ingen iPhone som alla andra verkar ha. Det har jag liksom inte själv ens men väl en touchtelefon. Jag ville ha en som hade spärr vid visst antal kronor, billig telefon, billigt abbonemang osv men hittade nåt annat. Halebop hade 4000:- fria sms, 200 samtal, fri surf och gratis telefon för 249:-/mån. Det kan jag leva med faktiskt. Emma ska få en Samsung Galaxy Y. En telefon som är gjord för barn. Ingenting hon behöver vara jätterädd om samtidigt som det ändå finns surf mm på den. Hon blev nöjd och jag får kontakt med henne igen. Det blir en liten rockad samtidigt för LInnéa som börjar åka taxi hem 4 dagar i veckan from nästa vecka. Hon kommer få Emmas gamla som hon kan ringa på. Hon får vänta lite med en touch   

 
 
Ingen bild

Helén

30 augusti 2012 21:09

Moa har en Samsung Y och är hur nöjd som helst :-) Från början ville hon ha en iPhone, men det tycker jag är alldeles för dyrt för en 9-åring! Eftersom Samsung Y är i plast är risken att den går sönder heller inte lika stor som för en iPhone. Vet inte hur många spräckta iPhone-skärmar jag ser om dagen! Hoppas att Emma också blir nöjd :)

Fia

3 september 2012 13:12

Vad bra att Moa också är nöjd! Jag letade efter ditt mobilinlägg förrut innan köp men kunde inte hitta det. Jag var nyfiken på vad du tyckte om den. Att faktiskt maila och fråga var väl för jobbigt eller nåt;)
Emma är toknöjd men jag visste inte att den var i plast. Kanonbra! Iphone spricker lätt, ja...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fia - 4 juli 2017 18:38

Jag slutade skriva eftersom jag helt enkelt inte hade nåt att berätta. Vem vill läsa om när jag jobbar, jobbar och jobbar liksom? Ingen. Ekorrhjulet det gångna året har inte varit klokt. Vakna, jobba, hämta ungar, laga mat, skjutsa ungar och sen sova...

Av Fia - 19 januari 2017 08:52

4 novemeber började jag en jäkligt besvärlig resa. Den där man kämpar mot kroppen och vågen. Resan för att gå ner i vikt. Jag vet att jag har allting mot mig. Jag äter redan bra men ser ut som en medicinboll. Läkare, flertalet, säger att jag är en öv...

Av Fia - 28 november 2016 08:13

Vi har bestämt oss för att flytta, tror vi iaf. Huset vi bor i kräver sjukt mkt jobb. Huset är i halvdant skick. Det finns inte ett enda rum där det inte behöver fixas nånting. Vissa rum saknar värme, andra saknar förvaring som måste platsbyggas meda...

Av Fia - 19 oktober 2016 15:21

Emma har bestämt sig för att byta klubb. Hon har nu provtränat med båda klubbarna men beslutet kom i måndags då hon kände att hon litar på tränarna i ena laget. De är schyssta och tillmötesgående. Tjejerna i laget är också välkomnande och de tränar h...

Av Fia - 11 oktober 2016 13:54

Jag som alltid har sån skrivklåda har senaste månaderna inte haft tid att skriva. Hemma är det fullt ös och på jobbet är det ännu värre. Jag har vid ett par tillfällen "tagit ledigt" från kvällsaktiviteterna och ägnat kvällen åt att bara vara, ladda ...

Presentation

Tjejtrissen, smedkvarten och resten av familjen.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4 5
6 7 8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards